סינגפור מתעניינת בטכנולוגיות ישראליות לאבטחת מתקנים

חברות ביטחוניות מישראל מנסות למכור פיתוחים למשרד הביטחון בסינגפור ■ רשימת המוצרים: אמצעי הגנה לנמלים, רכבות ומתקנים אסטרטגיים ■ היקף הסחר בין המדינות: מיליארד ד' ב-2010

חברות ביטחוניות מישראל מנסות למכור פיתוחים חדשים בתחום הגנת המולדת (Homeland Security) למשרד לביטחון הפנים של סינגפור, כך נודע ל"גלובס".

משלחת מיוחדת של המשרד הסינגפורי הגיעה בראשית השבוע לביקור בכמה תעשיות ביטחוניות בארץ, בפעם השנייה בחודשים האחרונים. את הביקור תיאמו מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת ומכון הייצוא, על רקע המגמה לפתח את הייצוא לאסיה.

רשימת המוצרים שמחפשת המשלחת הסינגפורית בתעשיות הישראליות כוללת אמצעים להגברת ההגנה על נמלי תעופה, רכבות תחתיות, מתקנים אסטרטגיים רגישים ומעברי הגבול היבשתיים עם השכנה מלזיה.

במשרד התמ"ת סיפרו כי המינהל לסחר חוץ פועל בימים אלה להקמת מאגד מיוחד של חברות ישראליות, שעוסקות בפיתוח ובייצור אמצעים בתחום HLS (הגנת המולדת), אשר יפעלו מול הרשויות בסינגפור.

תוכנית המאגדים שמנהיג משרד התמ"ת תאפשר לחברות השותפות בה ליהנות מתמיכה ממשלתית ומסיוע בשיווק המוצרים. "אנו תומכים ביצואנים הישראליים, שמכוונים את פעילותם אל השווקים המתפתחים באסיה, ותמיכה זו מתבטאת גם במענקים", אמר אלעד גוז, מנהל מחלקת אסיה והפסיפיק במינהל.

"משמעות עסקית נרחבת"

לדברי הנספח המסחרי של המינהל בסינגפור, שי זריבץ', להטמעה מוצלחת של מערכות ישראליות בתחום HLS במדינה יש משמעות עסקית נרחבת בשל ההזדמנות להיחשף לשווקים נוספים באסיה.

על-פי נתוני משרד התמ"ת, הסחר ההדדי בין ישראל לסינגפור התאפיין אשתקד במגמת עלייה של כ-15%, והסתכם בהיקף של יותר ממיליארד דולר. היצוא הישראלי למדינה האסייתית עמד על כ-530 מיליון דולר, והיבוא ממנה נאמד ב-480 מיליון דולר. כ-60% מהייצוא הישראלי לסינגפור הם של טכנולוגיות מתעשיית ההיי-טק, מכונות ומכשירים מכניים.

בשנה האחרונה ניסו משרד התמ"ת, מכון הייצוא והאגף לסיוע ביטחוני של משרד הביטחון (סיב"ט), להרחיב את הפעילות של חברות ישראליות שעוסקות ב-HLS בעולם. ישראל נחשבת מעצמת ידע בתחום, בעיקר בזכות ניסיון שנצבר כאן במשך השנים בשל צורך לפיתוחים של מערכות הגנה מתקדמות - על רקע אילוצים ביטחוניים.

המערכות כוללות, בין השאר, אמצעי חישה וגילוי מתקדמים שמסייעים לאתר מבעוד מועד גורמים עוינים המתקרבים ליעדים מאובטחים; אמצעים חדישים לאבטחת מקורות מים מפני זיהום או הרעלה; ומערכות טכנולוגיות להגנה על גבולות.