רכבת ישראל פוגעת ב"הפגנת המיליון": משביתה קווי ת"א-באר שבע ות"א-ירושלים דווקא במוצ"ש הקרוב

הרכבת: הודענו על ההשבתה לפני כחודש; אם נערוך שינויים - הרבה קבלנים ייפגעו ■ ההשבתה מגיעה לקראת "הפגנת המיליון" שמתכנן מעמד הביניים במוצ"ש - ותפגע ביכולת מפגינים מהפריפריה להגיע להפגנה בת"א ■ ב"הפגת ה-300 אלף" בת"א נרשמו עומסים כבדים ברכבות

איך תגיעו להפגנת המיליון? רכבת ישראל מודיעה היום (ד') על השבתת קווי הרכבת ירושלים-ת"א ובאר שבע-ת"א - לשני הכיוונים - בימים שישי ושבת הקרובים - בדיוק כאשר מעמד הביניים מתכנן את "הפגנת המיליון" במוצ"ש. נזכיר כי ב"הפגנת ה-300 אלף" בת"א נרשמו עומסים כבדים ברכבת במוצאי שבת, גם מאזור באר שבע. השבתת הרכבת עלולה למנוע מעשרות אלפי אנשים מהפריפריה להגיע להפגנה הגדולה בת"א.

בנוסף, תופסק תנועת הרכבות גם במועדים אחרים במהלך חודש ספטמבר. על פי הודעת הרכבת, ההפסקה הזמנית בפעולת הקווים הינה בשל עבודות להכפלת מסילות שמבצעת רכבת ישראל, במספר קווים, לצורך שיפור השירות, המהירות ובטיחות הנסיעה. יש לציין כי בסוף ספטמבר אמורות להיפתח מספר תחנות רכבת חדשות בחולון, בת-ים ומערב ראשל"צ, אך ברכבת היו מודעים ללו"ז פתיחת התחנות וכמובן גם להפגנות המתוכננות.

ברכבת ישראל מסבירים שתוכנית העבודה היא שנתית והשינויים האמורים דווחו לפני כחודש, אך לשאלת "גלובס" מדוע לא מבוצע שינוי בשל ההפגנה, אומרים ברכבת כי "הדבר יפגע בהרבה קבלנים וייגרם נזק לציבור". אגב, רק אתמול נפתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת לתגבר את תנועת הרכבות במוצ"ש, בשל ההפגנה.

מדוברות הרכבת נמסר באופן רשמי: "המדובר בעבודות תשתית להכפלת המסילה שהינן חלק מתוכנית עבודה שנתית של רכבת ישראל, אשר נועדה לאפשר את פתיחת הקו לראשל"צ מערב עוד חודש וסיום עבודות ההכפלה לבאר שבע עד לסוף השנה הנוכחית. פרטי תוכנית זו, ותאריכי סגירות הקווים, נקבעו חודשים רבים טרם ההחלטה לצאת למאבק על יוקר המחיה בישראל. יחד עם זאת, רכבת ישראל תפעל לתגבור רכבות הנוסעים בקו החוף, על מנת לאפשר ליותר אנשים להגיע אל ההפגנה ברכבת". ברכבת הדגישו גם כי קו החוף חיפה-ת"א יתוגבר בשל ההפגנה.

משרד התחבורה הנחה את מפעילי חברות האוטובוסים לספק תגבור בקווים הפועלים בין תחנות הרכבת הסגורות.

המועדים הנוספים בהם יושבתו חלק מקווי הרכבת:

■ החל מיום ראשון, ה-4 בספטמבר משעה 13:00 ועד ליום רביעי ה-7 בספטמבר (כולל), תופסק תנועת הרכבות הנוסעים, בשני הכיוונים, בקטע המסילה בין תחנות ת"א אוניברסיטה - הוד השרון סוקולוב. משרד התחבורה הנחה את מפעילי חברות האוטובוסים לספק תגבור בקווים הפועלים בין תחנות הרכבת הסגורות.

■ החל מיום ראשון ה-11 בספטמבר 2011 בשעה 23:00 ועד למחרת, יום שני ה-12 בספטמבר בשעה 4:00, תופסק תנועת רכבות הלילה מ/אל תחנת נהריה. הרכבות תחלנה/תסיימנה נסיעתן בתחנת עכו.

■ החל מיום רביעי ה-14 בספטמבר משעה 10:00 ועד יום שישי ה-23 בספטמבר (כולל), תופסק תנועת הרכבות בין נהריה לעכו. רכבת ישראל תפעיל שירות הסעית (שאטלים) בין התחנות.