מדד מנהלי רכש נפל ל-56.6 נק' - שפל מאז נובמבר 2009

(עדכון) - בשוק ציפו לקריאה נמוכה יותר של 54.3 נק' ■ ADP מציג תמונה עגומה: רק 91 א' משרות נוספו באוגוסט לעומת צפי לתוספת של 102 אלף משרות

מדד מנהלי הרכש לאיזור שיקגו הפתיע היום (ד') את השוק זמן קצר לאחר פתיחת המסחר. המדד רשם בחודש אוגוסט 56.6 נקודות - הקריאה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2009. זאת, למרות צפי בשוק כי המדד יעמוד על 54.3 נקודות בלבד. מדובר בקריאה נמוכה יותר לעומת חודש יולי, אז המדד עמד על 58.8 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות הסקטור.

עוד פורסם כי הזמנות ממפעלים בחודש יולי עלו ב-2.4%, שיעור גבוה יותר מהצפי בשוק שעמד על 1.8%. נזכיר כי בחודש הקודם נרשמה עלייה של 0.8%.

לפי פתיחת המסחר פורסם סקר ה-ADP אשר הצביע על כך שמצב התעסוקה האמריקני לא מגלה סימני התאוששות; סקר ה-ADP, הבודק את את התווספות המשרות במגזר הפרטי בחודש אוגוסט, אכזב היום לאחר שהצביע על תוספת של 91 אלף משרות בלבד בחודש אוגוסט. זאת לעומת צפי לתוספת של 102 אלף משרות. כאמור, הצפי היה לנתונים חלשים, אך תוצאות הסקר מראות תמונה עגומה יותר עם תוספת של 91 אלף בלבד.

סקר ה-ADP מהווה אינדיקציה לנתוני התעסוקה שיפורסמו ביום ו' הקרוב. נזכיר כי הצפי הוא לשיעור אבטלה של 9.1%, מה שעלול להוכיח כי מצב התעסוקה האמריקני ממשיך לקרטע.

בחודש יולי סקר ADP הצביע על תוספת של 109 אלף משרות במגזר הפרטי (הנתון תוקן לעומת 114 אלף משרות). לקראת נתוני התעסוקה ביום שישי, הצפי הוא כי משרד התעסוקה האמריקני יראה כי חלה תוספת של 53 אלף משרות לעומת 117 אלף משרות בחודש יולי.