המיליארדר הבא? בן 28 שהקים חברה לאחסון מידע

חברת דרופבוקס האמריקנית, המפעילה שירות אחסון קבצים מקוון, צפויה לגייס הון על פי הערכת שווי של 4 מיליארד דולר ■ דרו יוסטון פרש מלימודיו במכון הטכנולוגי MIT על מנת להקים את החברה

חברת דרופבוקס האמריקנית, המפעילה שירות אחסון קבצים מקוון, צפויה לגייס הון על פי הערכת שווי של 4 מיליארד דולר, בסבב שתוביל קרן אינדקס. זאת, על פי דיווח בבלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'.

לפי הדיווח בבלוג, מקורבים לחברה טענו כי הערכת השווי של החברה בסבב הצפוי הייתה אמורה להגיע ל-8 מיליארד דולר לפחות. ואולם המקורבים סייגו את דבריהם, ואמרו כי ייתכן שהסכום הגבוה שהוזכר הוא תולדה של התלהבות יתר של המשקיעים. לבסוף, טענו המקורבים, שאפה החברה לגייס הון בסבב הנוכחי על פי הערכת שווי של 5 מיליארד דולר.

הנהלת דרופבוקס הייתה מעוניינת במיוחד בהשקעה של קרנות הון סיכון מסוימות בה, והייתה מוכנה להנמיך את הערכת השווי שלה כדי למשוך אותן. על פי הדיווח בטק קראנץ', מספר לא מועט של קרנות הון סיכון נוספות מעורבות בסבב, נוסף על אינדקס.

שירות אחסון הקבצים המקוון של דרופבוקס מבוסס על מודל פרימיום (Freemium), כלומר השירות ניתן חינם לכל המעוניין בכך, אך במגבלות מסוימות. במקרה של דרופבוקס, מוגבל שטח האחסון החינמי הניתן ללקוחות ל-2 ג'יגה בייט. נפחי האחסון בתשלום שמציעה החברה ללקוחותיה הם 50 ג'יגה בייט, 100 ג'יגה בייט ו-350 ג'יגה בייט בחשבון קבוצתי. החברה, המוחזקת בבעלות פרטית, אינה מחויבת לחשוף נתונים על ביצועיה הפיננסיים, אך על פי ההערכות, סך הכנסותיה השנה נמצא חצה את רף 100 מיליון דולר.

את דרופבוקס ייסד ב-2007 דרו יוסטון, כיום בן 28, שפרש מלימודיו במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) על מנת להקים את החברה. העיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל" מעריך שסבב גיוס ההון הנוכחי של דרופבוקס עשוי להפוך את יוסטון למיליארדר על הנייר.