"וושינגטון טיימס" על פישר: "אוצר אינטלקטואלי מדהים"

במאמר בשבחו של נגיד בנק ישראל, נכתב: "תחת הנהגתו של פישר, בנק ישראל ממשיך במומנטום חיובי" ■ "פישר מיצב את בנק ישראל ככוח עולה בכלכלה הגלובלית"

"פרופסור סטנלי פישר, נגיד הבנק המרכזי של ישראל, הוא אחד מהאוצרות האינטלקטואליים המדהימים ביותר. הזוקף לעצמו זכויות במגוון רחב של תחומים פיננסים", כך נפתח מאמר בשבחו של הנגיד שפורסם ב"וושינגטון טיימס".

"תחת הנהגתו של פישר, בנק ישראל ממשיך במומנטום חיובי. ממש לאחרונה הכריז הבנק כי הוא מותיר את הריבית המרכזית בישראל ללא שינוי, ברמה של 3.25% מזה החודש השלישי ברציפות, ברקע התגברות החשש מההאטה הגלובלית", נכתב במאמר, שפרט את קורותיו של פישר, תאריו האקדמיים וניסיונו המקצועי.

"פישר, עם שתי ידיים יציבות וניסיון רב שנים, הוביל את ישראל לצלוח את המשבר הכלכלי של 2008 ומיצב את בנק ישראל ככוח עולה בכלכלה הגלובלית", נכתב במאמר.

פישר, נזכיר, דורג במגזין הכלכלי "גלובל פיינאנס" כאחד מששת נגידי הבנקים המרכזיים המצטיינים בעולם, עם ציון A. הבחירה בפישר באה לאחר שנבחר בשנה שעברה לנגיד הבנק המרכזי בטוב בעולם לשנת 2010, מטעם המגזין היוקרתי "יורומאני", המוביל בעולם בתחום הבנקאות והמימון - כאשר נגיד ב"י אף זכה לברכה טלפונית מראש הממשלה, בשל כך.

אתמול הודיע בנק ישראל כי הוא מותיר את רמת הריבית בחודש ספטמבר ללא שינוי, ברמה של 3.25%. בבנק ישראל הסבירו את ההחלטה במדיניות שנועדה להחזיר את האינפלציה לתחום היעד המוגדר ב-1%-3% ב-12 החודשים הקרובים.