"נזרקתי מבית משפחת נתניהו לרחוב בלי שהיה לי לאן ללכת"

במסיבת עיתונאים שערך ארגון "רופאים לזכויות אדם" סיפרה טרא קומרי, המטפלת של אביה של שרה נתניהו: "עבדתי כמו שצריך, לא היו תלונות נגדי - ופתאום בלי כל סיבה פיטרו אותי"

במשרדי ארגון "רופאים לזכויות אדם" ביפו נערכה הערב (ה') מסיבת עיתונאים בפרשת העובדת הזרה מנפאל, טרא קומרי, אשר טיפלה באביה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בבית ראש הממשלה.

במסיבת העיתונאים השתתפו קומרי, עורכות הדין יוהנה לרמן ורעות מיכאלי ומתנדב מטעם "רופאים לזכויות אדם", פרופסור יואל דונחין.

עו"ד יוהנה לרמן, המייצגת את קומרי, פתחה את מסיבת העיתונאים ואמרה כי "עיקר התלונות הינה פגיעה בזכויותיה של טרא כעובדת. לא שולם לה השכר שהגיע לה, היא נאלצה לעבוד 7 ימים בשבוע, ללא ימי מנוחה וללא חופש".

לרמן הוסיפה כי "אנו חוששים שנעשתה פגיעה בזכויותיה לחיסיון רפואי ולבריאותה. זהו מקרה מייצג של עובדות סיעודיות הסובלות מתנאי עבודה קשים יומם ולילה, ללא חופש וללא מנוחה. אי-אפשר להכריח אדם לוותר על הזכויות שלו ולגרום לו לחתום על מכתבים של ויתור וסילוק תביעות מבלי שהוא מבין את השפה. הצלחנו ליצור קשר עם עורכי הדין של משפחת נתניהו, וכעת אנו מקווים שהיא תקבל את כל הזכויות שלה מבלי שתצטרך לפנות לבית המשפט".

בשלב הזה פתחה המטפלת טרא קומרי בדברים. "עבדתי בבית ראש הממשלה וטיפלתי בשמואל בן-ארצי, אתם כאן לשמוע לא רק את קולי אלא את קולם של כל העובדים הזרים בישראל", הדגישה קומרי. "היו יחסים טובים בין המעסיק שלי (אביה של שרה נתניהו) וביני, טיפלתי בו בצורה טובה. כשהוא אושפז בבית-החולים, ישנתי 24 שעות סביב מיטתו, וכל לילה ויום הייתי איתו, עבדתי 24 שעות 7 ימים בשבוע, לא הייתי חופשייה כל הזמן שעבדתי".

"בשעה 24:00 נזרקתי לרחוב מבלי שהיה לי לאן ללכת"

"בצורה מפתיעה, בשבוע שעבר הסוכן שלי אמר לי שאני מפסיקה לעבוד בישראל. שאלתי למה, והוא ענה לי שאני חייבת לעזוב לנפאל מהר", מספרת קומרי ומדגישה: "לא הבנתי, אבל הוא הכריח אותי ואמר שאני חייבת לעזוב. יצאתי לדבר עם עורך הדין שלי, וכשחזרתי לא נתנו לי להיכנס הביתה, לקחו אותי לחדר בחוץ, חיכיתי זמן רב בחוץ, ואז התבקשתי לחתום על מסמכים".

לדבריה, "לא הבנתי על מה אני צריכה לחתום ולמה איבדתי את עבודתי. מה הסיבה? אני לא יודעת? עבדתי כמו שצריך, לא היו תלונות נגדי, עבדתי שנתיים וחודשיים במשפחה הזו ופתאום בלי כל סיבה פיטרו אותי".

קומרי הדגישה כי בעת שהיא התבשרה על פיטוריה המפתיעים לא נתנו לה להביא את חפציה האישיים מבית ראש הממשלה. "הם הביאו את הדברים האישיים שלי אחרי שבדקו אותם ואת גופי, ורק אז נתנו לי ללכת. אין לי לאן ללכת ואיפה לישון, לא יודעת מה לעשות, זה היה בשעה 24:00, הייתי מבולבלת וחסרת אונים. אני אוהבת את עבודתי ואת שמואל המעסיק שלי, ולא הבנתי מה קרה פתאום".

"אני כאן בשביל משפחתי, אני חייבת להרוויח כסף בשביל משפחתי, אני אוהבת את הארץ שלי, את נפאל, אני מתגעגעת למשפחתי. אם הייתי יכולה לא הייתי באה לכאן, אבל אני חייבת להתפרנס בכבוד", אמרה קומרי בדמעות.

מוקד הסיוע לעובדים זרים הגיש אתמול תלונה ליחידת סער של המשטרה, בבקשה לבדוק אם טרא קומרי, המטפלת של אביה של שרה נתניהו, הוחזקה בתנאי עבדות.

בדיווח שמסרו אנשי המוקד ליחידה, עולה כי קומרי התגוררה לטענתה באותו החדר יחד עם שמואל בן-ארצי, אביה של שרה, כשהיא עובדת מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה.

לדבריה, כאשר ביקשה חופשה של שבועיים כדי להתארגן לפני שובה לארצה - סורבה.