דיווח: קרן המטבע תתנגד להצבת ערבות יוונית לחילוץ הצפוי

מטרת הערבות היא לזכות בתמיכה מצד פינלנד בשווי 109 מיליארד אירו ■ קרן המטבע: הערבות תפגע בזכויותיהם של מחזיקי האג"ח היווני ■ תשואות על האג"ח היווני זינקו אתמול ל-47%

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מתנגדת לתוכנית המתגבשת באירופה, לפיה יוון תעמיד ערבות לחבילת החילוץ השנייה שהיא צפויה לקבל ב-15 בספטמבר - כך אמרו מקורבים לנושא לסוכנות הידיעות "בלומברג".

מטרת הערבות היא לזכות בתמיכה מצד פינלנד, שהיא מצידה תתרום לקרן החילוץ של הגוש 109 מיליארד אירו (155 מיליארד דולר). לפי הדיווח, העמדת הערבות תשלול מקרן המטבע הבינלאומית את מעמדה כנושה מועדף ותפגע בזכויותיהם של מחזיקי האג"ח היווני.

התנגדותה של קרן המטבע מסכנת את אופן ניהול המשבר בגוש האירו לאחר שחבילות חילוץ ליוון, אירלנד ופורטוגל בשווי כולל של 256 מיליארד אירו לא פתרו את הבעיות בגוש. עוד מהלומה צפויה בדרך בעוד המחוקקים הגרמניים דורשים לערוך הצבעה בנוגע להרחבת הסמכויות של קרן החילוץ לגוש האירו, חלקם אף דורשים להטיל וטו על הרעיון.

נזכיר כי תחזיות מעודכנות לצמיחה היוונים שפורסמו אתמול (ו') מצביעות על התכווצות נוספת על הכלכלה המקרטעת. התשואות על האג"ח היווניות זינקו לכ-47%, שיא בגוש האירו.