68 מופעי תיאטרון בפסטיבל עכו ה-32; "היוצרים קשובים לחברה"

350 שחקנים מהארץ ומהעולם יתכנסו בחול המועד סוכות בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר ■ "רוב המחזות השנה עוסקים בצורה זו או אחרת במחאה חברתית"

68 מופעים בהשתתפות 350 שחקנים ואמנים מהארץ ומהעולם - זה ההיצע המיועד של פסטיבל עכו ה-32 לתיאטרון אחר, שיתקיים בחול המועד סוכות בין ה-16 ל-19 באוקטובר ומופק בתקציב של 3.5 מיליון שקלים.

התוכנית האמנותית נחשפה הבוקר (א'), במסיבת עיתונאים בתל אביב בהשתתפות ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, מנכ"ל הפסטיבל, אלברט בן שלוש, והמנהלים האמנותיים, סמדר יערון ומוני (מנשה) יוסף.

כמדי שנה יועלו בכורות עולמיות ל-9 הצגות תחרות ו-5 הצגות פרינג' נוספות במסגרת מיזם "עכו 2", והתכנים מגלים כי גם בשנתם השלישית בכס המנהלים האמנותיים יערון ויוסף אינם חוששים לגרות את העצבים החשופים של החברה הישראלית.

"כמו בשנה שעברה, גם הפעם מתברר שהיוצרים קשובים מכולנו לרחשי הלב של החברה הישראלית ולמעשה מנבאים את העתיד הקרוב", מסביר מוני יוסף. "רוב המחזות השנה עוסקים בצורה זו או אחרת במחאה חברתית, וזאת למרות שרוב התוכנית האמנותית גובשה עוד לפני תחילת גל המחאה הנוכחי".

בין המופעים בפסטיבל:

■ "מיין קאמפף", מאת ג'ורג' תאבורי בבימויו של גיל אלון, מתאר מפגש דמיוני בין הומלס יהודי בשם הרצל המוכר ספרי תנ"ך וקאמה סוטרה, וסטודנט בשם אדולף היטלר המנסה להתקבל לאקדמיה לאמנויות.

■ "לב", מאת ג'ייסון דנינו הולט ובבימויו, מחזה בו מונח גבר על שולחן הניתוחים ובנבכי ליבו מתרחש מסע המתאר חיים שלמים של החמצות.

■ מרט פרחומובסקי הגה וביים את "פלישתו השנייה של נפוליאון", המבוסס על האמונה ש-200 שנה אחרי ביקורו הקודם בעכו יקום הכובש הצרפתי לתחייה.

■ זוג מתנחלים חושש שבנם שנולד ביום הזיכרון לחללי צה"ל אינו מה שציפו לו, במחזה "צפירמיהו" שכתבה נטלי כהן וקסברג ויביים איסי ממנוב.

■ עינת גולדסובל ומור ואדווה לוי גושן יצרו במשותף את המופע "לץ פליי", סאטירה על החיים בישראל במסווה שעשועון טלוויזיה.

■ ד"ר נעמי יואלי (זוכת הפסטיבל לפני חמש שנים עם "הדודה פרידה") יצרה מופע קונספט נוסף בשם "נפיץ: תיירות מלחמה", בהשראת מותן הטרגי של בנות הרופא הפלשתינאי ד"ר עזאלדין אבו אלעיש במבצע "עופרת יצוקה".

■ עמנואלה עמיחי כתבה וביימה את תיאטרון המחול "העצב של השכן עמוק יותר", אודות גבר וארבע עקרות בית המנהלים חיים סטריליים במטבח מעוצב.

■ אודי ניר כתב וסיוון בן ישי ביימה את "תורה של אשת השגריר", על אישה הנשפטת בעוון ניסיון לצאת מהארץ בניגוד להוראות החירום.

■ חמש שחקניות הזירה הבין תחומית שותפות בהעלאת תיאטרון המחול "מלח מים".

■ גיא קפולניק ולאורה דה בואר כתבו במשותף עם נטשה שולטה, שביימה לצד איימי לוונטל את "R U there", על קשר הנרקם בין מילואימניק ישראלי שאינו מצליח לפשוט את מדיו וצעירה הולנדית המחפשת הגשמה.

■ יונתן לוי כתב וביים את "סדאם חוסיין - מחזה מסתורין", על ימיו האחרונים של הרודן העיראקי המסתתר בבונקר.

■ נדב פרידמן כתב, וביים במשותף עם הגר בן זקן, את "כתמים" על צעיר המנסה להשתקם מפציעה קשה.

■ ענת כ"ץ וארז מעיין יצרו וביימו את "לכא"ס", קומדיית מחול בה מתבקש הקהל לצאת למלחמה בהתעמלות האמנותית והשתלטות הפדופיליה והקומוניזם על העולם.

■ חותם את הרשימה "בליבליבל", מופע תיאטרון אבסורד בערבית שכתב וביים בשאר מורקוס המבוסס על כתביו של מחמוד דרוויש.

בנוסף, ברוח התקופה, יוקדש הדיון המרכזי של פסטיבל עכו לנושא "תיאטרון, מחאה ומהפכה". פאנל, בהנחיית ד"ר דיתי רונן ודן אוריין, יעסוק בשאלה מדוע התיאטרון הרפרטוארי בישראל כמעט ואינו נוגע במחאה החברתית העכשווית.

כמו כן, יתקיימו עשרות מופעי רחוב ואירועי מוזיקה ומיצג במתחם הפסטיבל, באולמות האבירים של עכו העתיקה, כאשר הצפי של מארגני האירוע הוא לקהל של 200 אלף מבקרים בארבעה ימים. בסך הכול יוצעו למכירה להצגות התחרות ומופעי "עכו 2" 10,000 כרטיסים, במחיר אחיד של 35 שקל.