"תשואת האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב יכולה להגיע ל-1.75%"

דוח תעסוקה מאכזב ביום ו' שלח את מחירי האג"ח של ממשלת ארה"ב לראלי: התשואות על האג"ח לטווח ארוך בשפל שלא נראה מאז ינואר 2009 ותשואת האג"ח לטווח הבינוני חצתה כלפי מטה את רף ה-2%

דוח תעסוקה מאכזב שפורסם בשבוע שעבר (ו') שלח את השווקים לירידות חדות, ומנגד, את המשקיעים לקנות עוד ועוד מ"אי המבטחים" אליו הם בורחים בזמנים של חוסר ודאות - אג"ח של ממשלת ארה"ב. כתוצאה מכך, מחירי האג"ח נכנסו לראלי, מה שהביא לירידה בתשואות.

באג"ח לטווח הארוך (30 שנה), התשואה ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2009 - 3.3%, בעוד תאושת אג"ח ל-10 חצתה כלפי מטה את רף ה-2%.

הירידות המשמעותיות בתשואות הן, כאמור, על רקע דוח התעסוקה החלש ביותר שפורסם מאז ספטמבר 2010, וראה אור ביום המסחר האחרון בארה"ב (ו'). מנתוני הדוח עולה כי למשק האמריקני התווספו אפס משרות באוגוסט לעומת צפי ל-70 אלף משרות חדשות. כמו כן, שיעור האבטלה נותר ברמתו מהחודש הקודם - 9.1%.

"המספרים שעלו מדוח התעסוקה היו שערוריתיים", אמר סקוט גרם, מנהל רכישות האג"ח של ממשלת ארה"ב ב-Bank of Montreal. "הציפייה בשוק היא שהפדרל ריזרב ימכור אג"ח לטווח הארוך וירכוש אג"ח לטווח קצר. אנו בהחלט הולכים לראות מהלכים שיאזנו את עקומת התשואה. תשואת האג"ח ל-10 שנים יכולה להגיע ל-1.75%".

בחודש אוגוסט רשמו מחירי האג"ח של ממשלת ארה"ב עלייה של 2.8%, השיעור הגבוה ביותר מאז דצמבר 2008, לפי נתוני מריל לינץ'. תשואות האג"ח ל-10 שנים נפלו ב-57 נקודות בסיס באוגוסט.