יוסי מימן: אמשיך להיות בעל השליטה בערוץ 10

מימן אמר את הדברים בהמשך לחשיפת"גלובס" באשר למצבו הבעייתי של הערוץ ■ ערוץ 10 עמד במחויבויותיו לשנת 2010

בעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן, מביע כוונה להישאר בעל השליטה בערוץ, לאור כל שינוי שיבוא בקרב בעלי המניות בעתיד. בהמשך לכתבה שפורסמה הבוקר (ב') ב"גלובס" באשר למצבו של הערוץ, אמר דובר קבוצת מרחב (שבה מחזיק יוסי מימן) כי "מיום הקמתו של ערוץ 10 מימן הוא בעל השליטה, ובכוונתו להמשיך להיות בעל השליטה גם בעתיד. כל אמירה, הערכה או ספקולציה אחרת בנושא משוללת כל יסוד".

לצד מימן, שבחודשים האחרונים היסס להזרים כסף לערוץ, בעלי המניות האחרים של הערוץ הם רון לאודר וארנון מילצ'ן, שבימים אלה נערכים ניסיונות למצוא משקיע שייכנס במקומו לערוץ.

בתוך כך, הערב תאשר מועצת הרשות השנייה את דוח הרשות על עמידת ערוץ 10 במחויבויותיו לשנת 2010. על-פי הדוח, הערוץ עמד במלוא הדרישות ממנו, למעט חריגות מינוריות.

מהדוח עולה כי הזכיינית "ישראל 10" הוציאה 81.6 מיליון שקל על תוכניות סוגה עילית - יותר מהנדרש ממנה: 70.7 מיליון שקל, ובכלל זה השלימה חוסר מהשנים 2004-2008.

במסגרת הוצאה זו הוכרו לערוץ 4 מיליון מתוך 8 מיליון שקל על הפקת סרטים ישראליים. בסך-הכול שידרה "ישראל 10" סך של 282 שעות מסוגה עילית, ובהן 58 שעות לדרמה, 40 שעות סרטי תעודה ו-184 שעות לתוכניות תעודה.

על הערוץ חלה בשנה זו, לראשונה, המחויבות לשדר הפקות שהופקו באזורי מה שמכונה "הפריפריה הגאוגרפית", כש-15% מזמן השידור של מכסת ההפקות הקנויות אמורים להיות מופקים בירושלים או מחוץ למרכז. ערוץ 10 שידר 31% מההפקות הקנויות מהפריפריה.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר כי "הדוח לשנת 2010 מצביע על המשך המגמה החיובית של עמידה במרבית המחויבויות של זכייני הטלוויזיה ואף החזר של חלק ממחויבויות העבר. זו כבר עובדה שהיקפי ההשקעה של הזכייניות בתוכניות גבוה באופן מיוחד ושהינם עומדים בדרישות. כל זאת בזכות הפעולות שננקטו על-ידינו מאז שהזכייניות פתחו פערים בלתי מקובלים ובזכות הדיאלוג המקצועי עם התעשייה".

סמנכ"ל הרגולציה והיועצת המשפטית של ערוץ 10, דבורה קמחי, אמרה כי "הרשות השנייה וערוץ 10 כיילו מחדש את יחסי העבודה ביניהם. השילוב בין הרצון שלנו לעמוד בכל המחויבויות והעמידה הבלתי מתפשרת של הרשות השנייה הביא לתוצאה ממנה נהנים גם הציבור וגם שוק הפקה המקומי".

בערוץ הוסיפו כי "למרות הקשיים שאותם חווה ענף הפרסום, ערוץ 10 ימשיך בתנופת העשייה וההפקה של ז'אנר עליון. על-פי המסתמן, היקף הפיתוחים שכבר החל בערוץ עבור תוכניות תעודה, תחקיר וסדרות דרמה יאפשר לערוץ להיות במצב של עמידה בעודף בכל המכסות שלהן נהיה מחויבים בשנת 2013, שהיא שנת הרישיון הראשונה".