עקב פרשת מרגלית צנעני: אבי ניר הציג קוד אתי פנימי בקשת

מנכ"ל קשת אבי ניר הופיע בפני חברי מועצת הרשות השנייה והציג קוד אתי לתוכניות הזכיינית

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, הופיע היום (ב'), לבקשתו, בפני מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והנהלתה, בעקבות פרשת מרגלית צנעני.

ניר הציג בפני חברי מועצת רשות השנייה את רצף האירועים בפרשה ואת הפעולות שננקטו על-ידי הזכיינית במהלך הפרשה. בנוסף, ניר עדכן את חברי המועצה על ה"קוד האתי" שקשת פועלת על-פיו, העוסק בין היתר גם בשופטים ובהגדרת תפקידם.

כמו כן, בקוד האתי קיימים מספר סעיפים העוסקים בהגדרת הקשר וטיב ההיכרות שבין מתמודדים לבין שופטים וצוות ההפקה.

עוד קובע הקוד חובת גילוי נאות במקרה שעולים מקרים המצריכים זאת. בנוסף, הקוד קובע גם הקפדה על התנהגות והתבטאויות על הסט ושמירה על כבוד המשתתפים - ככל הנראה בעקבות ההתבטאות של יורם זק כלפי דנה רון בתוכנית "האח הגדול".

לדברי אבי ניר, הקוד האתי נועד להבטיח שקיפות, מקצועיות ואמינות בתוכניות מסוג זה. הקוד האתי של קשת גובש ונכתב בין החודשים פברואר לאפריל השנה. במהלך החודש מאי הופץ הקוד בקרב כל חברות ההפקה.

המועצה רשמה את הודעות קשת וקיבלה את ההפרדה בין הפרשה הנחקרת במשטרה להמשך הפעילות הטלוויזיונית של קשת והתוכנית "כוכב נולד". המועצה הנחתה את הנהלת הרשות לבחון הוספת עקרונות וכלים להגברת הפיקוח, השקיפות והאמינות של תוכניות תחרותיות.

בקשת מבקשים להבהיר כי "בניגוד לקודים אחרים בעולם שניסחו חברות הפקה ורשתות שידור מובילות, כגון BBC, NBC ו-ITV, הקוד שלנו מפורט ועוסק במגוון אספקטים אתיים, בעוד שבקודים האתיים של גופי שידור אלה אין התייחסות קונקרטית להתנהלות השופטים בתוכניות ריאליטי. הקודים מחו"ל מטפלים אך ורק בנושאי הצבעות מהבית ועניינים טכניים. אין התייחסות להתנהלות של שופטים בתוכניות הריאליטי - ההתייחסות היא תקשורתית בלבד".