קרן ההון סיכון הישראלית JVP גייסה 80 מיליון דולר

הקרן ביקשה לגייס 50 מיליון דולר, אולם חיתום יתר גרם לה להגדיל את היקף הגיוס ■ הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בחברות טכנולוגיה בשלות, לרבות חברות ש-JVP כבר השקיעה בהן

קבוצת ההון סיכון הישראלית JVP השלימה גיוס של קרן חדשה בהיקף של 80 מיליון דולר. בחודש מאי השנה הודיע אראל מרגלית, מייסד-שותף בקרן, כי JVP יוצאת לגייס קרן שתתמקד בהשקעות בחברות בשלבים המאוחרים ותיקרא JVP Opportunity Fund.

הקרן החדשה, שגויסה תוך כמה חודשים, תתמקד בהשקעות בחברות טכנולוגיה בשלות, לרבות חברות ש-JVP השקיעה בהן בשנים האחרונות. הקרן ביקשה לגייס 50 מיליון דולר, אולם חיתום יתר גרם לה להגדיל את היקף הגיוס.

בין חברות הפורטפוליו שהקרן החדשה צפויה להשקיע בהן נמצאות חברת הרכיבים האופטיים סייאופטיקס, חברת השבבים סיאנו, וחברת השבבים לדור הרביעי אלטייר.

ל-JVP ומרגלית הייתה שנה נהדרת, מה שוודאי השפיע על גיוס הקרן. הפנינה השנתית הייתה האקזיט של JVP בחברת התוכנה השבדית קליק טכנולוגיות. החברה השבדית השלימה לפני שנה הנפקה ראשונה מוצלחת והכניסה לקופת הקרן 300 מיליון דולר, בהשוואה להשקעה צנועה של 10 מיליון דולר במשך השנים.

לפי קרן קלפרס, המשקיעה ב-JVP, האקזיט הגדול שינה לטובה את מצב התשואה של הקרן - ברבעון הראשון של 2010 הקרן רשמה תשואה שלילית של 3.4%, ובסופה כבר זינקה ל-3.5%.

קבוצת JVP מנהלת 930 מיליון דולר ומשקיעה בחברות טכנולוגיה בתחומים מדיה, אינטרנט, סלולר, פרסום, משחקים, תוכנה ומוליכים למחצה.