רש"ת: אין קשר בין מערך הביטחון בנתב"ג ליחסים עם טורקיה

מנכ"ל רשות שדות התעופה: "העובדה שגורמי הביטחון לא יכולים להגיב בפומבי על הרמיזות ועל האשמות המושמעות בכלי התקשורת - גורמות לעוות המציאות"

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, הגיב הערב (ב') על הטענות שלפיהן אזרחים טורקיים שמגיעים לישראל זוכים ליחס משפיל בנמל התעופה בן גוריון. "הניסיון לקשור בין מערך הביטחון בנתב"ג למערכת היחסים שבין ישראל לבין טורקיה חוטא למציאות", הבהיר מור.

"גורמי הביטחון בנתב"ג עושים את מלאכתם נאמנה יומם וליל בשמירה על ביטחון המטוסים והנוסעים היוצאים מנתב"ג ואין מקום לעשות שימוש ציני בעבודתם של עובדי הביטחון בשדה", הוסיף מור.

המתקפה על אופן הבידוק המחמיר בנתב"ג - שכביכול גרר הבוקר תגובה טורקית בשדה התעופה באיסטנבול ובעיכובם של 40 ישראל לבידוק ביטחוני קפדני ולתשאול ממושך - באה מצד אנשי עסקים בישראל ומטורקיה. אלה אמרו כי הטורקים הגיבו במעשה על יחס משפיל שלו הם זוכים בישראל באופן קבוע.

"העובדה שגורמי הביטחון לא יכולים להגיב בפומבי על הרמיזות ועל האשמות המושמעות בכלי התקשורת - גורמות לעוות המציאות", אמר מור. "הם פועלים בהתאם לדרישות הביטחון ולהנחיות המקצועיות. רש"ת תמשיך לעשות ככל שיידרש להבטחת שלומם של הנוסעים מנתב"ג".