אדם שהתחזה לרו"ח חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות

ביהמ"ש האריך את מעצרם של דוד קרדיש ואפי פרי, החשודים בהפצה, קיזוז ומסחר בחשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות במיליוני שקלים ■ קרדיש חשוד גם בהתחזות לרואה חשבון

אדם שהתחזה לרואה חשבון חשוד במעורבות בפרשה מסועפת של הפצה, קיזוז ומסחר בחשבוניות פיקטיביות ומזויפות בהיקף של מיליוני שקל.

בית משפט השלום בתל-אביב הורה אתמול (ב') על הארכת מעצרם של דוד קרדיש ואפי פרי, החשודים בהפצה, קיזוז ומסחר בחשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות במיליוני שקלים.

מבקשת המעצר, שהוגשה לבית המשפט על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ברשות המסים, עולה כי קרדיש, הבעלים של חברת ק.ד חשבונאות בתל-אביב, מתחזה מזה זמן לרואה חשבון, מחזיק בחותמת של רואה חשבון, בה הוא משתמש במסמכים של משרדו, וכן מחזיק בכרטיס ביקור עם תואר רואה חשבון.

עוד עולה מהבקשה כי החשודים הוציאו לכל דורש חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות, על-שם חברות קיימות שאינן מודעות לעבירות המס שבוצעו בשמן. מנגד, החשבוניות הפיקטיביות והמזויפות שהוצאו על-ידי החשודים קוזזו כתשומות בספרי חברות שונות.

בבקשה נכתב כי בינואר 2011 נחקר אפי פרי על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב בחשד להגשת דוחות מע"מ כוזבים ודרישת תשומות שלא כדין על-ידי חברת נלה-לי שבבעלותו.

עם פתיחת החקירה הגלויה אתמול נערכו חיפושים בבתיהם של החשודים ובעסקיהם.

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה עולה שמו של קרדיש לכותרות בקשר לחשדות בביצוע עבירות מס. במאי 2001 עצרו שלטונות מס הכנסה את קרדיש בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של מאות אלפי שקלים. נציגי מס הכנסה טענו בבית משפט השלום בתל-אביב כי ב-1986 הקים קרדיש את חברת ק.ד חשבונאות וכעבור שנתיים הודיע לשלטונות המס כי החברה חדלה מלפעול. אלא שבד-בבד בפעילותו כעצמאי המשיך החשוד להוציא חשבוניות מס ממוחשבות תחת שם ומספר עוסק המורשה של החברה. כל החשבוניות והתקבולים לא מצאו ביטוי בספרי החברה, שלא נוהלו, וגם לא בספרים שניהל כעצמאי.