"על ברלוסקוני להתפטר כדי להציל את הכלכלה האיטלקית"

רוביני טוען שהסיבה לכך היא משבר אימון של המשקיעים בממשלת איטליה ■ בקשר לחבילת הסיוע האירופאית, רוביני צופה שהקרן לא תספיק ויצטרכו לשלש את היקף הקרן

הפרשן הכלכל נוריאל רוביני טוען בראיון לרשת CNBC שהפיתרון היחידי להתייצבות הכלכלה של איטליה הוא התפטרות של ראש הממשלה האיטלקי סילביו ברלוסקוני. "אני חושב שאיטליה צריכה להעביר תוכנית צנע", אמר רוביני. "אבל אפילו אם יעשו את זה השווקים יישארו עצבניים כי לשמקיעים יש בעית אמינות כלפי הממשלה האיטלקית ומי שעומד בראשה".

משבר אימון בממשלת איטליה משמעותו שהבנק המרכזי האירופי יצטרך להמשיך ולתמוך בשוק האג"ח האיטלקי עד לקבלת החלטה בנוגע לחביולת הסיוע האירופאיות. "אפילו אם תאושר חבילת הסיוע", אומר רוביני, "הכסף בקרן הסיוע ייגמר מהר אם הם מתכוונים לסייע ליאטליה וספרד, ולכן יצטרכו להכפיל או לשלש את גודל קרן הסיוע".

האפשרות האחרת שעומדת בפני איטליה, על פי רוביני, היא הנהגת איגרות חוב כלל-אירופאיות. אולם הוא טוען שגם זה עלול לא להספיק אם תתגלה בעיית נזילות במדינה. "אג"ח כלל אירופאית עלולה לפעול נגד איטליה וספרד במידה ולא תהיה נזילות, מה שעלול לגרום לפשיטת רגל של המדינות, אמר רוביני.

בהתייחסות למצבה הכלכלי של יוון, רוביני טוען שלמרות הבעיות של יוון, היא נמצאת בתחתית רשימת הדאגות של אירופה, כי היא כבר עשתה אירגון מחדש לחוב שלה, "קיצוץ של 20% לא מספיק, אז הם יצטרכו לקצץ אולי 30-40% , אבל לפחות יש להם אופציות, במקרה הכי גרוע אם יעזבו את האיחוד האירופי".