יורגוס דאלארס עם אלבום חדש שנראה כי נבנה עבור הטעם הישראלי

דאלארס, שנזכר באחרונה בעקבות התבטאויותיו האנטי-ישראליות, יופיע מחר בארץ ■ את האוסף החדש ערכו שמעון פרנס ואבינועם קוניבסקי, ופרנס הוסיף גם הקדמה אישית שמשקפת אהבה גדולה לדאלארס ולמוזיקה שלו

הזמר היווני יורגוס דאלארס, שעורר סערה בארץ בעקבות התבטאויותיו האנטי-ישראליות, מחזיק בקריירה מפוארת שמשתרעת על פני יותר מ-40 שנה. בישראל הוא מוכר היטב גם בזכות עיבודים שעשו זמרים ישראליים לשיריו, במיוחד יהודה פוליקר.

האוסף הכפול החדש של "הליקון" מציג כמה משיריו הגדולים ביותר של דאלארס, בדגש על כאלו שמוכרים לאוזן הישראלית דרך עיבודים שנעשו להם לעברית. את האוסף ערכו שמעון פרנס ואבינועם קוניבסקי, ופרנס הוסיף גם הקדמה אישית שמשקפת אהבה גדולה לדאלארס ולמוזיקה שלו.

בין היתר טוען פרנס בהקדמה, ובצדק גמור לטעמי, כי דאלארס הוא מורה דרך ראשון במעלה למי שרוצה להיכנס לעולמה של המוזיקה היוונית.

האוסף כולל שני דיסקים. הראשון נקרא "המיטב", וכולל הקלטות אולפן של שירים מפורסמים. השני נקרא "בהופעה", וכולל שירים שהוקלטו בהופעות. באוסף ניתן לשמוע גם שיתופי פעולה של דאלארס עם עמיתים כמו פאקו דה-לוסייה, סטינג, אל דימיולה, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, חאריס אלקסיו ואחרים.

70 אלבומי סולו

עורכי האלבום נאלצו לעשות ויתורים כואבים למדי כדי להצטמצם לשני דיסקים בלבד. הסיבה ברורה: לזמר היווני הנהדר יש לא פחות מ-70 אלבומי סולו, ולצידם 60 אלבומים שבהם שיתף פעולה עם אמנים אחרים. חלק מאלבומיו הם "הארד קור" של מוזיקה יוונית, וחלקם פונים יותר לקהל בינלאומי. לאוסף הנוכחי קובצו השירים שמדברים יותר לאוזן הישראלית, בזכות העיבודים של פוליקר ואחרים. דוגמאות: "לו הייתי אלכסנדר הגדול" ("אלקו" של פוליקר), "השעה הייתה חמש" ("בוקר יום ראשון" של פוליקר), "הכול בסדר" ("תודה" של חיים משה) ועוד ועוד. אישית, הייתי שמח לקבל באלבום קצת יותר מהשירים הפחות מוכרים, שלא עובדו לעברית. מצד שני, חייבים להודות שמטרתו המוצהרת של עורך האוסף, שמעון פרנס, הושגה: זהו האוסף האולטימטיבי של דאלארס לאוזניים ישראליות.

האוסף יוצא בסמיכות זמנים לשתי ההופעות הקרובות של דאלארס בישראל, שיתקיימו ממש בימים אלו (ימי רביעי וחמישי הקרובים, שתיהן בשעה 20:45). ההופעות יתקיימו ב"אמפי" בקיסריה, ודאלארס יופיע בהן בליווי תזמורת ענק בת 55 נגנים בכלי נגינה מסורתיים (בללייקה, דומרה וכדומה). ההופעות אמורות לכלול את מיטב להיטיו של הזמר, והאוסף החדש הוא דרך נהדרת להתכונן למופע או לשמור ממנו מזכרת. מומלץ מאד.

יורגוס דאלאראס - הקול של יוון. אלבום כפול "הליקון" המופעים של דאלארס יתקיימו ברביעי (7 בספטמבר) ובחמישי (8 בספטמבר) ב"אמפי" בקיסריה (הפארק הלאומי קיסריה). שתי ההופעות יתקיימו בשעה 20:45. כרטיסים ניתן להשיג ב"קסטל", 8965*. מחיר כרטיס: 259- 499 שקלים