זאפ משיק זירת מסחר חברתית לשירותים במחיר סמלי

האתר החדש Gigim יאפשר לגולשים להציע שירותים שונים במחיר של 20 עד 50 שקל ■ היעד: 150 אלף עסקאות בחצי שנה, כשהאתר יגזור עמלה של 20% מכל עסקה

אתר השוואת המחירים מקבוצת דפי זהב נכנס לזירת המסחר החברתי. זאפ משיק היום (ד') את אתר Gigim - זירת מסחר חברתית המאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור כל שירות שהוא תמורת סכום סמלי הנע בין 20 שקל ל-50 שקל. היקף ההשקעה המדווחת במהלך עומד על כ-500 אלף שקל.

Gigim מבוסס על ההנחה הפשוטה - לכל אחד מאיתנו יש כישרון או מיומנות מסוימים, שהם אמנם יותר מ"רק תחביב", אבל הם אינם מקצועיים דיים על מנת לבנות סביבם קריירה של ממש. הפלטפורמה החדשה תאפשר לכל משתמש להציע את אותו שירות ייחודי לו (שיהיה קרוי 'גיג'), תמורת מחיר השווה לכל נפש.

כבר עכשיו ניתן למצוא הצעות ייחודיות באתר, כגון משתמש שמציע להמליץ להורים על אפליקציות מוצלחות לילדים תמורת 30 שקל, ומשתמש אחר שמוכן לנסח מכתב תלונה לחברה מסחרית בעבור 40 שקל.

Gigim website
 Gigim website

בדומה להצעות אלה, ניתן יהיה להציע שירותים נורמטיביים כמו תרגום מסמך או עצה משפטית, אך גם דברים ביזאריים יותר, כגון לעמוד בתור לרכישת כרטיס להופעה בעבור מישהו אחר.

ב-Gigim יוכלו משתמשים להיחשף להצעות על-פי קטגוריות, כגון אינטרנט, גרפיקה או תרגום או לפרסם הצעת עבודה לשירות שהם היו רוצים לקבל. כן ניתן יהיה לבחון את תנאי ההצעה ולצפות בפרופיל האישי של נותן ההצעה. משתמשים יוכלו גם לדרג את ההצעה, להוסיף תגובות או ביקורת לשירות המוצע, וכמובן לשתף בטוויטר ובפייסבוק עם החברים. אמצעי התשלום היחיד באתר יהיה PayPal.

בזאפ מציינים כי אם הצרכן לא יהיה מרוצה מהעבודה שקיבל, הוא יוכל לבקש מקצה שיפורים מספק השירות, ואם הוא יחליט בסופו של דבר שהוא לא מעוניין לקבל את העבודה - העסקה תתבטל, והוא לא יחויב בתשלום.

בכל עסקה שתתבצע בפלטפורמה של Gigim, האתר יגזור עמלה של 20% מסך העסקה.

שילוב טרנדים

איתן זינגר, מנכ"ל זאפ מקבוצת דפי זהב ומי שינהל את Gigim, אמר ל"גלובס" כי ההחלטה על השקת האתר החדש באה מתוך ההבנה כי "הוא משלב את שני הטרנדים הלוהטים היום - סחר אלקטרוני ורשתות חברתיות".

זינגר הוסיף כי זה עשוי להיות "פופולרי מאוד בקרב קהל צעיר אשר התברך בכישרונות רבים, ויוכל מעתה לקבל תמורה עבורם בפלטפורמה קלה ומיידית. היעד הוא להגיע לכ-150 אלף עסקאות בתוך חצי שנה".

לדבריו, "גם המוכר וגם הקונה מרוויחים מהפלטפורמה הזו - משתמשים רבים יהיו מוכנים לשלם סכומים סמליים תמורת משימות שאין הם רוצים לבצע בעצמם או אין ביכולתם לעשות, ואילו המוכרים יכולים להרוויח מקור הכנסה צדדי לא מבוטל".

Gigim רוכב על טרנד קיים, כשהאתר הבולט ביותר בתחום הוא של הסטארט-אפ הישראלי Fiverr, שהוקם ב-2009 על-ידי מיכה קאופמן ושי וינינגר במטרה להציע פלטפורמה למסחר בשירותים תמורת 5 דולרים בלבד, ואשר זוכה להצלחה בארה"ב.

בנוסף, קיים כבר אתר ישראלי המציע פלטפורמה דומה - 20s ('עשרימס'), המאפשר לכל אחד להציע שירות תמורת 20 שקל בלבד.

אולם, זינגר סבור כי לקבוצת דפי זהב יש הבנה עמוקה של הצרכן הישראלי וניסיון רב הרלוונטי לתחום. "אם זה הצליח בארה"ב, אין ספק שזה יצליח גם בישראל".