דרישה מפיפ"א: לחתוך בשליש את כמות משחקי הנבחרות

ה-ECA, המייצג 201 מועדונים מאירופה, יבקש מארגון הכדורגל העולמי לקצץ את כמות המשחקים הבינלאומיים: מ-21 בשנתיים, כנהוג כיום, ל-14 בלבד

ארגון המועדונים האירופיים (ECA), שבו חברות 201 קבוצות כדורגל מהיבשת, ביניהן הישראליות מכבי חיפה, הפועל ת"א, מכבי נתניה ובני יהודה, קיים אתמול (ג') את הקונגרס השנתי שלו בז'נבה.

הכותרת העיקרית שיצאה מהמפגש: דרישה מפיפ"א לחתוך בשליש את כמות המשחקים הבינלאומיים. תחת הסכם אליו הגיעה התאחדות הכדורגל האירופית אופ"א עם פיפ"א, כל נבחרת יכולה לקיים עד 21 משחקים בתקופה של שנתיים - לא כולל משחקים בטורנירים הגדולים (מונדיאל או יורו). ההסכם הזה יפוג ב-2014, ולאחריו שואפים ב-ECA להכניס את השינויים המדוברים.

דייויד גיל, מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד והנציג שלה ב-ECA, הבהיר כי המטרה היא לקיים נוהל של 6 משחקים לכל נבחרת בשנה שבה לא מתקיים טורניר גדול, ועוד 8 משחקים בשנה שבה כן נערך מונדיאל או יורו (לא כולל המשחקים בטורנירים הגדולים עצמם). בסך הכל מדובר על 14 משחקים בשנתיים, במקום 21 כיום. "משחקי הידידות ביוני ובאוגוסט מיותרים, אנחנו רוצים לחתוך אותם", אמר גיל.

לטענת ה-ECA, עומס התאריכים מקשה כיום על מאמני ושחקני הנבחרות להתמודד כראוי בליגות המקומיות, ודורש מהשחקנים להגיע אל הנבחרת בתקופות של פגרה ומנוחה, בהן הם אינם נמצאים במצב פיזי אופטימלי.

באופן טבעי, הדרישות של ה-ECA לצמצום כמות המשחקים הבינלאומיים לא מתיישרות עם האג'נדה המסחרית של פיפ"א, שהמשחקים הבינלאומיים הם זירת הכנסות חשובה עבורה.

אגב, עניין נוסף אותו יבקשו ב-ECA לשנות הוא גובה התמלוגים שמקבלים המועדונים בגין שליחת שחקנים לטורנירים הגדולים. פיפ"א חילקה במונדיאל 2010 סכום של כ-40 מיליון דולר למועדונים ששלחו כ-400 שחקנים בסך הכל לטורניר. ב-2014, הסכום הכולל צפוי לעלות ל-70 מיליון דולר; לאחר מכן, ידרשו ב-ECA העלאה משמעותית בכספי התמלוגים.