40 עצורים בהפגנה בת"א; ליף: "פוחדת מגלישה לאלימות"

המונים מקיימים בשעה זו הפגנת מחאה סוערת מול בניין העירייה בתל אביב, במחאה על פינוי חלק מהאוהלים מוקדם יותר הבוקר ■ דפני ליף: "כמו גנבים בלילה הגיעו פקחים ופינו את האוהלים"

ההפגנה מול בניין עיריית ת"א הולכת ומתלהטת ועד כה יש 40 עצורים, "כואבים את כאב העם", אמר מפגין במקום.

התקהלות המפגינים הצובאים על בניין עיריית ת"א, החלה משעות הערב על רקע פינוי המאהל ברוטשילד. המונים מקיימים בשעה זו הפגנת מחאה סוערת מול בניין העירייה בתל אביב, במחאה על פינוי חלק מהאוהלים מוקדם יותר הבוקר. כמה מהמפגינים ניסו אף לפרוץ לבניין העירייה במהלך ההפגנה, תוך שהם משמיעים קריאות נגד ראש עיריית תל אביב וקריאות "תעצרו את חולדאי", "העם דורש צדק חברתי" ו"ביזיון", "מדינת משטרה".

דפני ליף, הנמצאת גם היא בין המפגינים, אמרה כי "יש התקהלות של אנשים כועסים, כמו גנבים בלילה הגיעו פקחים וזרקו לפחים. גם ביום הראשון של המחאה לא הייתה תמיכה מהעירייה. מאוד מעניין שאחרי חודשיים של מחאה חברתית, העירייה מפנה את האוהלים שהפכו לסמל. יחד עם זאת, אני תמיד מפחדת שהמחאה תגלוש לאלימות, יש כאן הרבה כאב", אמרה.

כוחות גדולים של משטרה ויס"מניקים חוסמים את הכניסה לתוך הבניין, בעוד עובדי העירייה למעשה תקועים בפנים. עד כה נעצרו 4 בני אדם בהפגנה הסוערת.

"לאנשים פשוט נמאס", אמר אחד המפגינים בזעם. "מה שאנחנו עושים זה תגובה לבעל מכה. רון חולדאי הגיש לנו אתמול פרחים ביד אחת והציע לנו עזרה, אבל ביד השנייה הוא הכה אותנו היום. זו לא מחאה של סושי ונרגילות, הפקק הזה והרסן שהחזקנו בהפגנות יוצאים היום החוצה".

"רוצים את המדינה בחזרה"

"רון חולדאי, מה שאתה עושה לא חוקי, אסור לך לפנות אותנו", אמר מפגין אחר לחדשות 2 באינטרנט. "ביבי וחולדאי, אנחנו רוצים את המדינה בחזרה ומוטב שתתעוררו ותחזרו לכיוון שלנו". במהלך ההפגנה הסוערת התפתחו עימותים אלימים בין השוטרים לבין המפגינים, כאשר אנשי הביטחון של העירייה ניסו להדוף בכוח את הלחץ שהפעילו המפגינים בניסיון לפרוץ לבניין העירייה.

"היום התחלנו את שלב ב' של המחאה. זה הרבה יותר אגרסיבי וזו רק ההתחלה", אמר אחד המפגינים. "ראשי המחאה דפני ליף ואיציק שמולי הם אנשים מכורים שמוציאים את העוקץ מהמחאה. לא מקובלת עלינו ההנהגה הזו של המחאה. זו רק ההתחלה לתגובה שלנו".