מודיעין: טרם הסתיים עיבוד נתוני הסקר ב"גבריאלה"

מודיעין: "על בסיס הנתונים הקיימים במועד זה אודות הרישיון, לא ניתן לבסס החלטת קידוח"

שותפות חיפושי הגז והנפט מודיעין , הנמצאת בשליטת קבוצת אידיבי של נוחי דנקנר וצחי סולטן, הגיבה הערב לפרסום של חברת אדירה בנוגע לשטח רשיון "גבריאלה". הדוח שפירסמה אדירה מתייחס לשניים מתוך 4 מוקדים שיש לה זכויות עליהם, כשהמאגר העיקרי הוא מאגר "גבריאלה" שנמצא בין נתניה לאשדוד. ההערכות המיטביות במאגר "יצחק" שנמצא כ-12 ק"מ מחופי ישראל בין חדרה לנתניה, מדברות על 20.4 מיליון חבילות נפט.

הנהלת מודיעין, שמנייתה זינקה בבורסה היום בכ-13% במחזור ענק, מנסה לצנן את התלהבות המשקיעים ומסרה כי "על בסיס הנתונים הקיימים במועד זה אודות הרישיון, לא ניתן לבסס החלטת קידוח".

עוד אומרים במודיעין כי לפי תוכנית העבודה העדכנית בשטח רישיון "גבריאלה" יש לסיים את עיבוד נתוני הסקר הסייסמי 3D ולסיים את פענוח הנתונים הסיסמיים החדשים תוך ביצוע אינטגרציה עם סקרים קודמים עד לאפריל 2012. נכון להיום "טרם הסתיים עיבוד נתוני הסקר הסייסמי 3D שבוצע בשטח הרישיון".

נציין כי על פי הדו"ח של אדירה ולפי ההערכות המיטביות, המאגר מכיל 277 מיליון חביות נפט בסבירות של 50%.

מודיעין רכשה מאדירה אנרגיה 70% מהזכויות ברשיון "גבריאלה". חברת אדירה אנרגיה (סימול: ADL), נסחרת בבורסה הקנדית, אולם היא עוסקת בחיפוש נפט בישראל. בין המשקיעים של החברה נמצאים קבוצת BRM של אלי ברקת, קבוצת לפידות והלמן אלדובי, כמו גם קרן ההשקעות קוואנטום פרטנרס.