OECD: הצמיחה בארה"ב תרד ל-0.4% ברבעון הרביעי

הארגון הוריד את תחזית הצמיחה גם ליפן, הותיר את התחזית לכלכלת ישראל ללא שינוי ■ "אם יופיעו סימנים להחלשות נוספת, על הבנקים המרכזיים להוריד את שיעורי הריבית"

ארגון ה-OECD הוריד היום (ה') את תחזית הצמיחה לארה"ב ויפן וקרא לבנקים המרכזיים מסביב לעולם להיות מוכנית להקלות מוניטריות במידה והכלכלות ייחלשו יותר. בתוך כך נציין כי תחזית הצמיחה לישראל, נותרה על כנה בשיעור של 5.4% ב-2011 ו-4.7% ב-2012.

מנגד, הארגון, כאמור, הוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.1% ברבעון השלישי וב-0.4% בלבד ברבעון הרביעי, זאת במקום התחזית בחודש מאי שעמדה על 2.9% ו-3% (בהתאמה).

כמו כן, התחזית הצמיחה החדשה של יפן רשמה הרעה: הכלכלה היפנית תצמח ב-4.1% ברבעון השלישי לפני שתרשום ירידה חדה ברבעון האחרון של השנה. 3 הכלכלות הגדולות באירופה יצמחו ברבעון השלישי של השנה ב-1.4% לפני שירשמו צמיחה שלילית של 0.4% ברבעון האחרון של השנה.

"מדיניות הריבית ברוב מדינות ה-OECD צריכות להמתין כרגע", אמר הכלכלן הבכיר בארגון, פייר קרלו, שכתב את הדוח. "אם יופיעו סימנים להחלשות נוספת של הכלכלות השונות, על הבנקים המרכזיים להוריד את שיעורי הריבית. איפה שלא יהיה ניתן להוריד את הריבית, יש להשתמש באמצעים מוניטריים אחרים במטרה לשמור על יציבות השווקים, גם הכלכלות החזקות ייאלצו לשמור על הריבית נמוכה יחסית".

נזכיר כי התחזית של ה-OECD מגיעה על רקע נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הלילה (2:00 שעון ישראל), שצפוי להכריז על תוכנית להאצת הצמיחה של כלכלת ארה"ב. כמו כן, פגישה של ה-G-7 צפויה להתקיים מחר ושרי האוצר צפויים לדון בדרכים להאצת הצמיחה של הכלכלה הגלובלית.