מיקרוסופט רכשה מג'יני רישיון שימוש במנוע המלצות לווידיאו

פרטי ההסכם לא פורטו, אך לפי הערכות ג'יני קיבלה כמה מיליוני דולרים ■ הטכנולוגיה של ג'יני תשולב על-גבי קונסולת ה-Xbox או במנוע החיפוש Bing

מיקרוסופט רכשה מחברת הסטארט-אפ הישראלית, Jinni, רישיון לשימוש בטכנולוגיה שלה לחיפוש תוכני וידיאו. פרטי ההסכם לא פורטו, אך לפי הערכות ג'יני קיבלה כמה מיליוני דולרים.

בנוסף, ג'יני לא פירטה איך תשתמש ענקית התוכנה בטכנולוגיה שנרכשה, אך כנראה מדובר באחת משתי אופציות - שילובה על-גבי קונסולת ה-Xbox, שמספקת תכנים לבידור ביתי; או שילובה במנוע החיפוש של מיקרוסופט, Bing.

יוסי גליק, המנכ"ל, ואיציק בן-זקן הקימו את ג'יני ב-2007, והיא מאפשרת חיפוש תוכני וידיאו לפי תוכן ועניין, וכן לפי 2,200 פרמטרים נוספים כגון מצב הרוח, העדפה אישית, קהל יעד או סגנון התוכן. החברה גייסה עד כה 9.5 מיליון דולר ממפעילת הסלולר Belgium, מקרן DFJ-תמיר פישמן, חממת סטארט-אפ פקטורי ומשקיעה אסטרטגית.

ג'יני כבר חתמה בעבר על הסכם עם חברת תוכנה שפועלת בתחום החיפוש. לפני כשנה וחצי ג'יני הודיעה על שיתוף פעולה עם שירות Google TV. השת"פ הביא ליחסי ציבור חיוביים, ואפילו נשמעו ספקולציות לגבי רכישה, אך השירות לא התרומם עד כה.

ג'יני אינה החברה הישראלית הראשונה שנהנית מאבק הכוכבים של מוצרי מיקרוסופט למשתמש הסופי. עוד חברה בולטת היא פריימסנס, שפיתחה מערכת המזהה מחוות גוף ומתרגמת אותן לתנועות על-גבי המסך, שהפכה לחלק משמעותי ממערכת הקינקט שמצורפת לקונסולת ה-XBox.