לגארד מרוצה מתוכנית אובמה, ומזהירה: "אנחנו בשלב מסוכן"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית בירכה על תוכניתו של נשיא ארה"ב אובמה, לאישוש הכלכלה: "הצעותיו מתמקדות בצמיחה ובשוק התעסוקה" ■ אולם, הזהירה כי "העולם במשבר - אנחנו בשלב חדש ומסוכן"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד הצרפתית, הצהירה היום (ו') כי היא מברכת על תוכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לאישוש הכלכלה האמריקנית המקרטעת בהיקף של 450 מיליארד דולר.

"אנו מברכים על ההצעות עליהן הכריז הנשיא אובמה בלילה האחרון, אשר מתמקדות בתמיכה בצמיחה בארה"ב וביצירת מקומות עבודה נוספים בשוק בטוווח הקצר", אמרה לגארד בנאום בלונדון.

לגארד ציינה כי "זה קריטי עבור ארה"ב להקטין את חובה הציבורי לרמה סבירה יותר, ואנו מחכים בציפייה לתוכנית התקציבית עליה אובמה הכריז שיגבש בימים הקרובים".

מנגד, התייחסה יו"ר קרן המטבע לאתגרים העומדים בפני הפוליטיקאים ברחבי העולם, ברקע התכנסות שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 בצרפת: "הפוליטיקאים יצטרכו לעמוד בהיכון, ולנקוט בצעדים נוספים כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה הגלובלית".

לדבריה, "הכלכלה העולמית נכנסת לשלב חדש ומסוכן. העולם סובל כרגע ממשבר אמון, כאשר תחזיות הצמיחה הפיננסית במרבית הכלכלות נחתכות והציבור דואג מהחובות הריבוניים של המדינות ושל הבנקים".

היום: כינוס פורום ה-G7

לגארד אמרה את דבריה לקראת ההתכנסות היום בצרפת, של שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים המובילים באירופה (G7) כדי לדון במשבר החוב בגוש האירו, ובאפשרויות לאישוש הכלכלות הגדולות והחזקות יותר ביבשת - כדי לעורר מחדש את אמון המשקיעים שאלה יוכלו "לתמוך" בכלכלות החלשות יותר.

מארחת המפגש, צרפת, היא שיזמה את המפגש - לאחר הטלטלות העזות שחוו השווקים הגלובליים בשבועות האחרונים, ברקע החשש ממשבר תקציבי בארה"ב (שספגה גם הורדת דירוג על ידי סוכנות S&P ב-5 באוגוסט) והדאגה מהתרחבות משבר החובות הריבוניים באירופה, שכעת מאיים גם על איטליה וספרד (בנוסף לאירלנד, יוון ופורטוגל). (לסיפור המלא)