נתניהו מגיב לארדואן: "ישראל נערכת להסלמה עם טורקיה"

בהודעת לשכת רה"מ נמסר כי הממשלה דנה בתרחישים שונים של החרפה נוספת ביחסים בין אנקרה לירושלים ■ אולם, הובהר: "המדיניות שלנו הייתה ונותרה למנוע הידרדרות ביחסים עם טורקיה" ■ בינתיים בטורקיה: שמות החיילים שפשטו על ה"מרמרה" הועברו לביה"ד בהאג

סירובו של רג'פ טאיפ ארדואן להנמיך את גובה הלהבות מול ישראל, שמקפידה לשמור על שתיקה לנוכח המהלכים באנקרה, הביא את הממשלה בירושלים - והעומד בראשה - לבחון תרחישים של הסלמה נוספת ביחסים שבין שתי המדינות.

בהודעה מטעמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר כי "המדיניות שלנו הייתה ונותרה למנוע הידרדרות ביחסים עם טורקיה והרגעת המתיחות בין המדינות. נתניהו והממשלה דנו באפשרויות תיאורטיות שונות למקרה של הסלמה, אולם החלטה על כך תתקבל רק אם וכאשר נידרש לכך".

עוד הבהירו בלשכתו של נתניהו כי "ישראל נהגה ונוהגת באחריות, ומקווה שגם טורקיה תינהג בהתאם".

אנקרה העבירה להאג את שמות החיילים שפשטו על ה"מרמרה"

בשעות הצהריים העביר עורך דין מטעם ה-IHH, הארגון הטורקי שהיה אחראי להפלגת ה"מרמרה" לחופי עזה במאי אשתקד, רשימה של יותר מעשרה שמות של חיילים ישראלים שהשתתפו בהשתלטות על הספינה.

בינתיים, מחריפה באנקרה ההתלהמות נגד ישראל. נשיא טורקיה עבדוללה גול תקף את ההחלטה בירושלים שלא להתנצל בפני טורקיה ומתח ביקורת חריפה על המדיניות הישראלית באזור. "ישראל היא כפויית טובה שהפכה להיות נטל על בנות בריתה", כך אמר בצאתו לביקור ברוסיה.