כיל מחדשת את המו"מ עם האוצר בסוגיית מפעלי ים המלח

חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה: חברת מפעלי ים המלח מקבוצת כיל צריכה לשאת "בחלק משמעותי ביותר" מעלות קציר המלח המתוכנן באזור ■ כיל מברכת הבוקר על האצת המו"מ ומאמינה כי ניתן להגיע להסכמה

כיל הודיעה היום (א') כי לאחר פגישה בין שר האוצר לבין יו"ר דירקטוריון החברה לישראל, אמיר אלשטיין, הוחלט על חידוש והאצת המשא ומתן בין החברה לבין משרד האוצר. "תוך חתירה משותפת להשגת פתרון מוסכם למכלול הסוגיות העומדות על הפרק", הודיעה כיל.

נזכיר כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, מסר בשבוע שעבר את חוות דעתו בנושא חלוקת הנטל הראויה בין המדינה לבין מפעלי ים המלח במימון קציר המלח והגנות החוף, ובשאלה האם ניתן לכפות את הקציר על החברה במקרה שהמו"מ עמה ייכשל. לפי ליכט, חברת מפעלי ים המלח מקבוצת כיל צריכה לשאת "בחלק משמעותי ביותר" מעלות קציר המלח המתוכנן באזור, וכן יש לבחון הטלת מס על רווחי החברה.

לדעתו של ליכט, חלקו העיקרי של המימון לפתרון הקבע לעליית מפלס המים בים המלח צריך להגיע מכיל, ויתרת המימון צריכה לבוא מהמדינה, מהמלונאים באזור ומהמועצה האזורית. הוא גם סבור כי ניתן לכפות על החברה את קציר המלח במקרה שהמו"מ איתה ייכשל, כשהוא מציין כי הקציר נושא עמו תועלת רבה גם עבור כיל, בשווי מוערך של 2.5 מיליארד שקל לפחות.

כיל מברכת על האצת המו"מ ומאמינה כי ניתן להגיע להסכמה, כולל בנוגע לחלקה של מפעלי ים המלח במימון פתרון 'הקציר'.

"דעת כיל דומה לדעת שר האוצר כי פתרון זה צריך להביא לידי ביטוי את האינטרס הציבורי, תוך הכרה בחשיבותם ובתרומתם הגדולה של מפעלי ים המלח להכנסות המדינה, ובעיקר לאנשים החיים בנגב; ולחיסכון הפנסיוני של כלל האנשים הבוגרים בישראל", מסרה החברה בהודעתה.

לדברי דני חן, מנכ"ל מפעלי ים המלח, "אנו מעוניינים להגיע לפשרה מוסכמת עם הממשלה בנוגע לפתרון סוגיית ים המלח. מפעלי ים המלח פעלה מראשית הדרך באחריות ותמכה בפתרון הקציר המלא מול החלופות האחרות. אנו תקווה כי נוכל להציג בקרוב בשורה טובה לתושבי הנגב ולאזרחי ישראל בכלל. צריך לזכור כי מדובר בפרויקט שיש לבצעו בהקדם האפשרי שכן מדובר בבריכה שנבנתה ע"י מפעלי ים המלח לפני כ-60 שנים, המהווה את הבסיס לתעשייה רחבה בנגב ושעל חופה שוכנים כול בתי המלון באזור ים המלח".