כעשרת אלפים איש השתתפו בדיוני השולחנות העגולים

איציק שמולי: "הסטודנטים כאן ולא הולכים לשום מקום. השבוע נרחיב את פעולות המחאה בשטח. המאבק הזה לא יפסק עד שיבואו פתרונות אמיתיים גם לאנשי הדיור הציבורי"

מארגני השולחנות העגולים הביעו סיפוק מהענות הציבור לקבוצות הדיון שהתקיימו ברחבי הארץ במוצאי שבת. כעשרת אלפי איש השתתפו ביוזמה של מובילי המחאה שהתקיימה בעשרות יישובים כאשר כ-6000 איש מתוכם השתתפו באירוע המרכזי ברחבת מוזיאון תל אביב. באירוע זה נכחו בין היתר גם נציגי הארגונים החברתיים לצדק חברתי ויוזמי המחאה -דפני ליף וסתיו שפיר. יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי בחר להשתתף בשולחן העגול בעיר שדרות.

בדיון, שהתקיים במקביל בכל רחבי הארץ התבקשו המשתתפים להתייחס לשאלות שהוצגו בכל האתרים באופן אחיד כפי שמספרים מארגני האירוע: "בדקות הראשונות עם תחילת האירוע, ערכו יושבי השולחנות היכרות ראשונית והשאלה המרכזית שנידונה הייתה "מה מביא אותך לכאן?" בחלק השני של הדיונים עלתה השאלה "מה כולנו יחד, ואני באופן אישי, יכולים לעשות כדי לחולל את השינוי?" .

המשתתפים הוזמנו להציע יוזמה אותה הם מעוניינים להוביל". מארגני האירוע בעצמם הופתעו מהיענות הציבור ליוזמה ואמרו שהיה דבר אחד מרכזי שעלה בדיונים בכל המקומות בארץ: "אנשים הדגישו את העובדה שהם מרגישים שהם לא לבד, שהם חלק ממשהו וזה עושה להם טוב". את תוצרי הדיון, כמו גם היוזמות המועלות על ידי הגולשים, עתידים המארגנים לעבד למסמך בימים הקרובים שלדבריהן עתיד להוות בסיס נתונים של דרישות הציבור ויאפשרו להוביל את המחאה לקראת השלב הבא.

כאמור, יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי לקח גם הוא חלק באירוע והשתתף בשולחן העגול בעיר שדרות. "הסטודנטים כאן ולא הולכים לשום מקום. השבוע נרחיב את פעולות המחאה בשטח. המאבק הזה לא יפסק עד שיבואו פתרונות אמיתיים גם לאנשי הדיור הציבורי", כך אמר שמולי בשדרות אתמול.

לאירוע הגיעו גם חברי כנסת ואישי ציבור כאזרחים מהשורה על מנת, בין היתר הגיעו אופיר פינס, ח"כ הכנסת ניצן הורביץ, השר מיכאל איתן ועוד. ראש עיריית תל אביב ניסה גם הוא להשתתף באירוע אולם נתקל בהתנגדות מצד פעילי מחאה בתל אביב. יוזמי האירוע התייחסו לכך ואמרו: "מי שיצא נגד ראש העיר היו כ-30 איש בלבד. זו הייתה מחאה ספונטנית בעקבות אירועי הימים האחרונים. הרוב המוחלט של המשתתפים לא לקח בזה חלק והמשיך בדיון כמתוכנן".

האירוע אורגן ביוזמת דני גל , ד"ר שי בן יוסף ואסף שנהב, בשיתוף מנהיגי המחאה והוא התקיים בתמיכת הקרן לידידות, הקרן החדשה לישראל וקרן גנדיר. "האירוע היה הצלחה גדולה. יש הרבה עוצמה בדיונים כאלה והחיבור בין האנשים בשיח שכזה הוא שמוליד פעמים רבות יוזמות יצירתיות" אמר גל, "אני גאה מאוד על האירוע הזה, אני חושב שזה שיא חדש של המחאה, הן מבחינת עומק הדיון והן מבחינת המסר של דמוקרטיה השתתפותית".