הייסנס תטמיע את טכנולוגיית התנועה של eyeSight

הטכנולוגיה תוטמע בטלוויזיות שיימכרו במזרח הרחוק החברה מנסה לגייס 4 מיליון דולר ■ מנכ"ל eyesight: "לפי הבנתנו, הייסנס לא תשלב את טכנולוגיית התנועה רק במסכים היקרים"

הטכנולוגיה של חברת eyeSight הישראלית תשולב במוצרים של הייסנס הסינית, כך נודע ל"גלובס". המוצר של EyeSight, שמאפשר להפעיל מוצרים באמצעות מחוות גוף, יוטמע כבר ב-2011 במסכי הטלוויזיה של הייסנס שישווקו במזרח הרחוק. היקף העסקה לא פורסם.

הטלוויזיות של הייסנס, שתומכות בחיבור לאינטרנט, פועלות על גבי מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד, והן יגיעו בעתיד גם לאירופה ולארה"ב.

eyeSight כבר הצליחה לחדור לשוק הסיני. באחרונה חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת התוכן הסינית, הואן טיוי, שמייצרת ממשקים ואפליקציות למסכי טלוויזיה.

גדעון שמואל, מנכ"ל eyesight אמר ל"גלובס" שהחברה שהוא מנהל תוכל להטמיע את הטכנולוגיה אצל יצרניות טלוויזיה אחרות. "הייסנס מפתחים אפליקציות על בסיס הטכנולוגיה שלנו, שתאפשר שליטה במשחקים ובניהול המדיה", הוסיף שמואל. "לפי הבנתנו, הייסנס לא תשלב את טכנולוגיית התנועה רק במסכים היקרים שלה, אלא גם במסכים ברמה הבינונית".

הכוונה של eyeSight היא להטמיע את הטכנולוגיה במגוון גאדג'טים, שיופעלו בעתיד ללא צורך במגע פיזי. מדובר בין השאר במענה לשיחה טלפון בזמן נהיגה או בהעברה של תמונות סטילס במסך הטלוויזיה, ללא לחיצה על שלט רחוק.

eyeSight פיתחה לפני מספר שנים אפליקציה לסמארטפונים של נוקיה, שאפשרה לבצע מספר פעולות בסיסיות באמצעות תנועת היד. שמואל מבהיר שכיום החברה היא לא יצרנית אפליקציות, אלא חברת תוכנה שמוכרת את המוצר שלה לחברות אחרות.

eyeSight הוקמה בשנת 2004 וגייסה 4.5 מיליון דולר מאלי טלמור, רמי ליפמן ומשקיעים פרטיים. בחברה עובדים 20 אנשים ויש לה משרדים בהרצליה, הונג קונג וקופרטינו. בחברה מצפים לגייס השנה עוד 4 מיליון דולר, בסבב גיוס שנמצא בעיצומו.