היום הפריימריז במפלגת העבודה; הערכות: יהיה סיבוב שני

יצחק הרצוג: "אני אהיה ההפתעה של הבחירות הללו. יש עלייה דרמטית בכוח שחובר אליי"

היום (ב') יבחרו 66 אלף מתפקדים יו"ר חדש למפלגת העבודה. המתמודדים, עמרם מצנע והח"כים יצחק (בוז'י) הרצוג, עמיר פרץ ושלי יחימוביץ', הקדישו את השעות האחרונות לגיוס מלבטים.

בניגוד לסקרים, קשה להעריך מי יזכה, ובמפלגה מעריכים כי הקרב יהיה צמוד בין כל המועמדים ולא יוכרע בסיבוב הראשון. סיבוב שני יידרש אם איש מהמתמודדים לא יגרוף למעלה מ-40% מהקולות. במקרה כזה, ייערך הסיבוב השני בשבוע הבא. במפלגה לא מסתמכים על הסקרים, שכן כושר הניבוי שלהם במפקד מפלגתי הוא תמיד בעייתי.

במטה הרצוג התכנסו אתמול פעילים למבצע טלפוני לגיוס ושכנוע מתלבטים. הרצוג פנה באופן אישי לאלו שטרם החליטו למי יתנו את קולם ואמר כי הוא מאמין שביכולתו לאחד את השורות במפלגה. זאת, לנוכח שיחות סגורות המתקיימות בקרב חברי הסיעה לפיהם אם תיבחר יחימוביץ', יש מי שיעדיף לפרוש ממנה.

"אני אהיה ההפתעה של הבחירות הללו. יש עלייה דרמטית בכוח שחובר אלי", אמר הרצוג.

במטה מצנע עסקו בהערכות וקיימו מדגמים אחרונים. לפי התוצאות שקיבלו, העריכו אנשיו של יו"ר העבודה לשעבר, כי יחימוביץ' לא תעפיל לסיבוב השני, מתוך הנחה שלמתמודדת אין תמיכה במגזר הערבי ובדרום הארץ. הנחת העבודה במטה מצנע היא כי ייערך סיבוב שני בינו לבין פרץ.

"אנחנו מבינים יותר מתמיד שליחימוביץ' יש תקרת זכוכית של יכולת לצבור כוח בגלל העובדה שבמגזר היא באפס עגול ובגלל שאחוז ההצבעה לא יאפשר לה לעלות לסיבוב שני. לפי כל הנתונים שלנו היא יכולה לסיים רביעית", אמרו בסביבתו.