מנכ"ל אגוד יקבל עוד מיליון שקל פיצוי כשיפרוש מתפקידו

אגוד: "עדכון תנאי ההעסקה מוצדק בשל הרצון לשמר את המנכ"ל" ■ שכר הברוטו של פרייליכמן הוא 175 אלף שקל בחודש ■ רווח הנקי של הבנק עמד במחצית על 74 מיליון שקל

בנק אגוד משדרג את תנאי ההעסקה של מנכ"ל הבנק חיים פרייליכמן ומכפיל את פיצויי הפרישה שלו בעלות של מעל מיליון שקל. הבוקר (א') דיווח בנק אגוד כי הדירקטוריון אישר לשנות את תנאי הפרישה של פרייליכמן (אם וכאשר יפרוש), כך שהוא יקבל פיצוי פרישה בשיעור של משכורת אחת ברוטו לכל שנת עבודה. זאת, בנוסף לזכאותו לכספי פיצוי פרישה הרגילים בשיעור של משכורת אחת ברוטו לכל שנת עבודה שמפריש עבורו הבנק בהתאם לחוק פיצויי פיטורין.

מאחר ששכר הברוטו של פרייליכמן הוא 175 אלף שקל בחודש והוא מכהן בתפקידו מאז אפריל 2006, הרי עלות התוספת לפיצוי הפרישה תעמוד על 875 אלף שקל. זאת רק במידה ויפרוש בקרוב. מאחר שלפרייליכמן אין ככל הידוע כוונות לפרוש מתפקידו בבנק בשנה הקרובה הרי שמדובר בתוספת לפיצוי הפרישה בסך 1.2 מיליון שקל. בנוסף קוצרה תקופת ההודעה המוקדמת של פרייליכמן משישה חודשים לשלושה חודשים.

בשנת 2010 עמדה עלות שכרו של פרייליכמן, בעבר המפקח על הבנקים, על 4 מיליון שקל. בנימוקים לקבלת ההחלטה לשדרג את תנאי פרייליכמן, טוען הדירקטוריון כי "עדכון תנאי ההעסקה מוצדק גם נוכח הרצון לשמר את המנכ"ל ולהמשיך הקשר עימו, וזאת נוכח הישגיו ותרומתו המכרעת לניווטו וניהולו של הבנק".

"שיעור הפיצויים המוצע מקובל"

עוד מוסיף הדירקטוריון כי "שיעור הפיצויים המוצע הינו מקובל בחוזי העסקה עם מנכ"לים של בנקים אחרים". יו"ר הדירקטוריון הוא זאב אבלס, לשעבר המפקח על הבנקים.

אגוד הוא הבנק השישי בגודלו והרווח הנקי שלו עמד במחצית על 74 מיליון שקל והתשואה על ההון הגיעה ל-7.6%. פרייליכמן נחשב למנכ"ל טוב שקידם את אגוד ובנה אסטרטגיה קמעונאית מוצלחת.