וולס פארגו: המיזם עם P&G יוסיף למניית טבע עד 6.1%

זאת בהתאם למחיר הנוכחי של מניית טבע ■ השלמת העסקה למיזם ה-OTC צפויה לקראת סוף השנה, והחברות העריכו שבתוך שנים ספורות המכירות מהתחום יגיעו ל-4 מיליארד דולר

לפני חצי שנה הודיעו חברת התרופות הישראלית טבע וענקית מוצרי הצריכה האמריקנית Procter & Gamble על הקמת מיזם משותף שיפעל בשוק מכירת התרופות ללא מרשם (OTC). השלמת העסקה צפויה לקראת סוף השנה, והחברות העריכו שבתוך שנים ספורות המכירות מהתחום יגיעו ל-4 מיליארד דולר.

המיזם נחשב לעוד אחד מהכיוונים שבהם פועלת טבע על מנת להרחיב את הפעילות שלה ולהקטין את התלות בתרופת הקופקסון, שאחראית על כ-22% מהכנסותיה, ולפי הערכות ליותר משליש מהרווח. בסוף השבוע נפגשו בכירי Procter & Gamble עם אנליסטים, והמנכ"ל, בוב מקדונלד, ציין את הפוטנציאל שרואה החברה משיתוף הפעולה עם טבע.

האנליסטים בבנק ההשקעות Wells Fargo מנסים לכמת את ההשפעה של המיזם על שתי החברות. בסקירה שפורסמה בסוף השבוע העריכו האנליסטים טימותי קונדר, מייקל טונג, ג'ו לצ'קי ובריאן ג'יפ כי המיזם המשותף יכול להוסיף ערך של 1.1-2.34 דולרים למניית טבע בשנת 2012. במחיר הנוכחי של המניה, כ-38.5 דולר, מדובר בתוספת של 2.9%-6.1%.

טבע נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 34.3 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 17% מאז סוף יולי. תחת ההנחה של וולס פארגו, התוספת של המיזם לשווי השוק של טבע עשויה להגיע ב-2012 עד ל-2.1 מיליארד דולר. במקביל, האנליסטים מעריכים שהתוספת הצפויה למניית Procter & Gamble תהיה צנועה יותר, 59 סנט עד 1.09 דולר. למרות התרומה הצנועה, להערכתם זוהי "דוגמה טובה ליצירת ערך נוסף לבעלי המניות, ללא צורך בהשקעות הון מהותיות". Procter & Gamble נסחרת בשווי 170 מיליארד דולר.

בוולס פארגו מעריכים ששוק ה-OTC העולמי מגיע ל-100 מיליארד דולר בשנה, וצומח בקצב שנתי של 5%-6%, שעשוי להתגבר בהמשך. האנליסטים מצפים להכנסות של כ-1.65 מיליארד דולר מהמיזם ב-2012, שיצמחו בקצב של כ-15% בשנה ויגיעו ל-4.4 מיליארד דולר ב-2019. להערכתם, הרווח הנקי יסתכם ב-329 מיליון דולר ב-2012, ויגדל בקצב ממוצע של כ-18% בשנים הבאות, כך שב-2019 הוא יעקוף את הרף של מיליארד דולר. טבע אמורה להכיר ב-49% מרווחי המיזם ו-Procter & Gamble ב-51%.