סקר הכלכלנים בארה"ב: 54% חתכו את תחזית הצמיחה

סקר איגוד העסקים הלאומי הנערך בקרב הכלכלנים בארה"ב: "ארה"ב צפויה לצמוח ב-1.7% השנה, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.8%" ■ הכלכלנים צופים כי שיעור האבטלה ימשיך לעמוד על 9% השנה ויהיה מעל 8.5% עד הרבעונים האחרונים של שנת 2012

סקר איגוד העסקים הלאומי הנערך בקרב הכלכלנים בארה"ב פורסם היום (ב') בוושינגטון ומהווה עוד אינדיקציה לחששות הכבדים ולפסימיות לגבי עתידה של הכלכלה האמריקנית. הכלכלנים צופים כי הכלכלה האמריקנית תצמח פחות מהצפוי בשנת 2012. הערכות השליליות והפחתת תחזית הצמיחה מתחת לתחזיות המקובלות בשוק, מביאות לידי ביטוי את התכווצות האמון בכלכלת ארה"ב.

על פי תוצאות הסקר, הכלכלה הגדולה בעולם צפויה לצמוח ב-1.7% השנה, לעומת התחזית לצמיחה של 2.8% שפורסמה בחודש מאי. הצמיחה לשנת 2012 צפויה לעמוד על 2.3% לאחר תחזית קודמת שעמדה על 3.2%. 54% מהנשאלים בסקר הפחיתו את תחזית הצמיחה בשל חשש מפני הגירעון התקציבי בטווח הרחוק.

עוד פסימיות מטרידה לגבי הכלכלה האמריקנית, העולה מהסקר; הכלכלנים צופים כי ההוצאות הצרכנים, האחראיות ל-70% מהצמיחה האמריקנית, יהיו מוגבלות ושוק הדיור ימשיך להיאבק ללא כל סימני התאוששות. בנוגע להוצאות הצרכנים, מה שמהווה את מנוע הצמיחה של הכלכלה האמריקנית, עשויות לעלות ב-2.1% השנה, לעומת התחזית הקודמת של 2.8%, כך על פי הסקר.

בהתייחס לשוק התעסוקה, הנשאלים צופים עדיין כי שיעור האבטלה היה מעל 8.5% עד הרבעונים האחרונים של השנה הבאה.