33 סנ"צ סיגל בר צבי

מפקדת משטרת תל אביב צפון

האישה היחידה בארץ שמפקדת על תחנת משטרה. מתמודדת בהצלחה עם עשרות אירועי הפרות סדר בחודש. תחנת ת"א צפון נמצאת במקום הראשון מבין שש תחנות מחוז תל אביב

המהלך החשוב שלי השנה: "תחנת תל אביב צפון הפכה למובילה בתל אביב, בכל הפרמטרים: מלחמה בפשיעה, כתבי אישום, מעצרי תום הליכים, עבירות רכוש, פריצות לדירה ואלימות. התחנה מטפלת בכ-25 אלף אירועים ומנהלת כ-7,000 תיקי חקירה בשנה. הורדנו את נפח הפשיעה באזור שלנו בכ-10%, העלינו את כמות כתבי האישום שנכתבו נגד עבריינים בכ-60%, הפחתנו את כמות הפריצות לדירות והורדנו את מפלס האלימות.

"להישגים אלו קדמה עבודה קשה וסיזיפית, הן בתחום הסיור והן בתחום החקירות והמודיעין. אנחנו נעזרים באופן קבוע בתושבי השכונות, שמאפשרים לנו להכפיל ולשלש את הנוכחות שלנו ברחובות".

רגע משבר: "שיחת הטלפון שבה נודע לי שאהובה תומר ז"ל נפגעה בשריפה הגדולה בכרמל. ההבנה שהאישה היקרה הזו, שהייתה עבורי דמות מופת, סמל של עוצמה, מדריכה, יועצת וחברה נפלאה נלחמת על חייה, הייתה קשה מאוד.

"אהובה הייתה פורצת דרך במשטרה. אישה חזקה מאוד שפילסה את הדרך גם עבורי. היינו שתי מפקדות תחנה באותה תקופה בתוך ארגון גברי מובהק, והמוות שלה השאיר אותי באופן מסוים לבד".

אירוע מסעיר: "מעצר של שלושה בלשים שלי. אחרי פעילות מוצלחת מול כנופיית גנבי רכב מחברון, הגיעה חבורת חוקרים מהמחלקה לחקירות שוטרים אלינו לתחנה, ועצרה שלושה מטובי אנשיי בהאשמה של התעללות ושימוש בכוח נגד ראש הכנופיה, עבריין בעל רישום פלילי כבד. ידעתי מהרגע הראשון שמדובר בהאשמת שווא. חוסר האונים, הקוטביות בין הביטחון שבהיותך אוכף חוק לבין הפגיעות וההשפלה על לא עוול שעברנו אז, הייתה קשה מאוד. לשמחתי אחרי חצי שנה, כתב האישום נגדם נמחק, והם חזרו ליחידה".

תובנה: "הדרך הטובה ביותר להצליח היא להפעיל את היחידה שאני ממונה עליה כיחידה עסקית. רק תרגום מדיד של הישגים בני השוואה, אף על פי שלא מדובר בארגון רווחי, יוכל לאפשר ניהול יעיל של היחידה".

החולשה שלי: "החשש מפני קהות חושים. טבע העבודה במשטרה מפגיש אותי עם אירועי קיצון כמו תאונות דרכים קטלניות, רצח, אונס, התעללות בחסרי ישע וילדים ומעשי שוד. העיסוק הבלתי פוסק בשוליים של החברה, במראות ובחוויות קשים כל כך, מחספסים את הנפש, ואני משתדלת מאוד לשמור על רמת רגישות נאותה".

החוזקה שלי: "מיקוד במטרות ובהישגים, שאיפה לשלמות ולמצוינות ויכולת להתגבר על קשיים בדרך".

עצה לקריירה: "תספרי עד 10. יש לי נטייה לחיות תמיד את הרגע הבא. בכל מצב נתון אני ממהרת למקום אחר.

יחד עם זאת, בעבודה שלי, ובעיקר

בבואי להנהיג אנשים, העצה הזו חשובה ואפילו קריטית. אתה לא יכול להוביל מישהו למקום אמיתי, מבלי לעצור ולראות אותו כיחיד ומיוחד, להקדיש לו יחס שמתאים לו בדיוק, להפריד אותו מהעדר. אני סופרת עד 10 לפחות 10 פעמים ביום".

ישראל לאן: "מערכת אכיפת חוק חזקה ואיכותית היא אחת משלושת אבני היסוד שעליהן מושתתת דמוקרטיה בריאה. אני רואה משמעות עצומה לחיזוק המשטרה במשאבים ובכוח אדם. חשוב לזכור שמנגד פועלים ארגוני פשיעה מתוחכמים, ולא מעט מקרים של שחיתות שלטונית".

מודל השראה: "נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אדם שעשה עלייה בגיל מאוחר יחסית אחרי שהצליח להגיע למעמד רם כל כך כמוביל בכלכלה העולמית, למשכורות עתק ולחיי רווחה, לטובת מקום חדש, עם הקושי של השפה ושל המנטליות שלנו. הוא נתן ביטוי חדש ומרענן לערך ציונות".

אשת השנה שלי: "אורנה ברביבאי. ברור לי שכדי לבלוט היה עליה להוביל ולהצליח בכל התפקידים ללא שום תקלות או צל של כישלון. במערכות כאלה מידת הסלחנות היא לא שוויונית - מה שייסלח לגבר עלול להיות בלתי נסלח לאישה, ולכן ההישג שלה כפול ומכופל בעיניי".