שטייניץ לגלובס TV: "אנחנו לא הולכים לחולל פה ניסים"

שר האוצר בראיון מיוחד לגלובס TV במסגרת הוועידה לחיזוק המגזר העסקי בישראל: "אם נסטה מהמדיניות האנטי-משברית, ניפול מהגשר ונתרסק לתהום עמוקה מאוד" ■ קורא לקצץ בתוספות לתקציב הביטחון למרות המתיחות עם טורקיה ומצרים: "יש מאיפה לקחת"

שר האוצר יובל שטייניץ מנמיך ציפיות לקראת הגשת המלצות ועדת טרכטנברג בסוף החודש ומבהיר שוב שהממשלה לא תפרוץ את מסגרת התקציב כדי לתת מענה לדרישות החברתיות. בראיון מיוחד לגלובס TV לרגל הוועידה לחיזוק המגזר העסקי בישראל טוען שטייניץ כי יש מקום לקיצוץ נוסף בתקציב הביטחון, על אף האיומים הביטחוניים במזרח התיכון והמתיחות עם טורקיה ומצרים. הוועידה נערכת על ידי לשכת המסחר ת"א והמרכז, בשיתוף "גלובס".

"אם נסטה מהמדיניות האנטי-משברית, למשל אם נפרוץ את התקציב או נשנה באופן קטגורי את המדיניות, אנחנו יכולים ליפול מהגשר ונתרסק לתהום עמוקה מאוד", אמר שטייניץ. הוא מציע, בין היתר, "להגדיל מאוד" את מס ההכנסה שלילי ל-700 שקל בחודש לאימהות עובדות, על מנת לעודד אותן לצאת לעבוד ולחזק עובדים חלשים. "אנחנו גם חושבים לטפל בנושאים של חינוך בגיל הרך", הוסיף.

שטייניץ מביע ביטחון שגם פרופ' מנואל טרכטנברג לא יציע לפרוץ את מסגרת התקציב ואמר כי אין להכניס שינוי בשיטה הכלכלית הנהוגה בישראל: "אני לא חושב שתפקיד ממשלה זה רק לרצות את האזרחים או את המוחים. האחריות לכלכלת ישראל היא על כתפיי".

כאמור, שטייניץ קורא להסיט כספים מתקציב הביטחון לשירותי רווחה, והוא סבור כי ניתן לקצץ בתוספות לתקציב הביטחון: "יש מאיפה לקחת בלי לפגוע באושיות הביטחון; אני מתכוון לקיצוץ רק בתוספת לתקציב הביטחון".

צפו בראיון המלא עם שר האוצר בגלובס TV, בו הוא מדבר גם על תופעת הריכוזיות והדרכים להתמודד עימה, כמו גם עם "ההתלהמות", כדבריו, נגד הטייקונים והעשירים בישראל, והחשיבות של יצירת אווירת "Business friendly" כדי לא להבריח משקיעים מישראל.