מקאן, יהושע וזרמון עלו לגמר במכרז הפרסום לעיריית ת"א

על תקציב הפרסום, בהיקף 8 מיליון שקל, התמודדו גם שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי

מקאן-אריקסון, יהושע TBWA וזרמון-גולדמן הם משרדי הפרסום שהעפילו לשלב הבא במכרז על תקציב הפרסום של עיריית תל-אביב. בשלב הראשון של המכרז התמודדו גם משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ושלמור-אבנון-עמיחי.

בתקציב הפרסום של עיריית תל-אביב מטפל כיום משרד הפרסום מקאן-אריקסון. כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה הוציאה העירייה מכרז חדש, שכבר עם פרסומו הצליח לעורר ביקורת בקרב משרדי הפרסום, שטענו כי על-פי תנאי הסף שלו יוכלו להשתתף במכרז רק מקאן-אריקסון ואולי גם אדלר-חומסקי.

הסיבה לביקורת הייתה דגש מרכזי על סוגים שונים של שירותי אינטרנט שאינם נמצאים בדרך-כלל במשרדי פרסום. המכרז דרש כי מרבית השירותים יינתנו in house ולא על-ידי חברות-בנות.

תנאי נוסף עסק בדרישה למחלקה המתמחה בבניית אתרים עם הוכחה לבניית לפחות 3 אתרים ותחזוקתם. המשמעות היא שמשרד שאין לו מחלקה כזאת לא יוכל להשתתף במכרז.

בנוסף ישנם סעיפים במכרז שאמורים לתת ניקוד בפרמטר האיכות (שיהווה 25% מהניקוד הכולל) העוסקים ביכולות משרדים, כגון מחלקת SEM (שיווק באתרי חיפוש) מוסמכת גוגל (כולל אישורים), מחלקת אנליטיקס מוסמכת גוגל, מחלקת SEO (שיפור המיקום באתרי חיפוש) מוסמכת גוגל, מחלקת mobile, מחלקת social ומחלקת פיתוח.

פרט לנושא האינטרנט, תנאי המכרז קבעו גם טיפול בתקציבים בהיקף של 80 מיליון שקל בשנה במהלך 2009-2010 וניהול קמפיין בהיקף של 500 אלף שקל לגוף ציבורי.

המכרז כולל ניקוד עבור 3 פרמטרים: עמידה בתנאי סף שמהווה 25%; הצעת מחיר שהיא החלק המשמעותי ביותר (55%); ופרזנטציה שתהווה 20%.

בעקבות הביקורת של משרדי הפרסום והסערה שעוררו תנאי הסף, שינה מי שכיהן אז כדובר העירייה, הלל פרטוק, חלק מהם, מה שאפשר לעוד משרדים להשתתף במכרז.

עם סיום פתיחת המעטפות של ההצעות המסחריות המהוות את החלק המכריע של הניקוד במכרז, הוחלט כאמור כי לשלב הבא יעלו מקאן, זרמון ויהושע.