מה אמר ארדואן שהרתיח את האחים המוסלמים במצרים?

בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי קרא ארדואן להקמת מדינה חילונית במצרים ■ האחים המוסלמים רתחו מזעם על ההתבטאות ■ "התערבות בוטה ולא מקובלת בעיניינים הפנימיים של המדינה"

כנראה שהאידיליה בין נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לבין האחים המוסלמים לא מושלמת כפי שחשבנו. האחים המולסמים במצרים יצאו בהודעה חריפה נגד ארדואן ונגד התבטאות שלו בראיון טלוויזיוני.

במהלך ראיון שהעניק אתמול לערוץ טלוויזיה מצרי, קרא ארדואן לאזרחי מצרים להנהיג מדינה חילונית. "במהלך תקופת מעבר זו, אני בטוח שהמצריים יבחרו בדרך הדמוקרטית, ויגיעו למסקנה שמדינה חילונית אין פירושה מדינה בלי דת", אמר ארדואן והוסיף, "מדינה חילונית משמעותה קיום חופש דת, ולתת לכל אזרח את הזכות לקיים את תורתו על פי אמונתו".

ההתבטאות הזאת הרתיחה את האחים המוסלמים במצרים, והדובר של התנועה ד"ר מחמוד גוזלאן הוציא הודעה בה נאמר, ש"מדובר בהתערבות בוטה ולא מקובלת בעינייניה הפנימיים של המדינה". בהודעה נאמר גם ש"המצב בטורקיה כופה עליה להיות מדינה חילונית, אבל המצב במצרים לא דומה למה שקורה בטורקיה ולכן זה לא מתאים".

"אני לא חילוני, אבל אני נשיא מדינה חילונית ובמדינה חילונית האנשים לא חייבים להיות חילוניים", אמר ארדואן במהלך הראיון ונתן דוגמה מהמדינה שלו, "99% מתושבי טורקיה הינם מוסלמים, אולם יש גם תושבים נוצרים ויהודים שחיים במדינה, ובמדינה חילונית חייבים להתייחס אליהם אותו הדבר".

כזכור, ארדואן נמצא בביקור במצרים, על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין ישראל לטורקיה, שבמהלכו היה לו כמה התבטאויות חריפות נגד ישראל, כמו "אם ישראל תמשיך בהתנהגות הזאת - היא תפסיד".