ארה"ב: מלאי הנפט צנחו במפתיע; המלאי העסקי עלה 0.4%

(עדכון) - הנתון נותר ללא שינוי, לעומת צפי כי יעלה ב-0.2% ■ גם הנתונים ליולי ויוני עודכנו מטה ■ מדד המחירים ליצרן נותר גם הוא ללא שינוי - לעומת צפי לירידה של 0.1%

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם היום (ד') בשעה 15:30 נתון המכירות הקמעונאיות, שנותרו ללא שינוי בחודש אוגוסט, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. גם נתון המכירות הקמעונאיות בחודש יולי עודכן מטה, לרמה של 0.3% לעומת עלייה של 0.5% על פי אומדן קודם. גם הנתונים לחודש יוני עודכנו לרמה של 0.2% לעומת אומדן קודם של 0.3%.

בהיקף המכירות הקמעונאיות הגיע באוגוסט ל-389.5 מיליארד דולר, ללא שינו מהותי מהחודש שעבר, כאשר הצרכנים הוציאו יותר בתחנות הדלק ובחנויות הקמעונאיות, אולם הוציאו פחות על כלי רכב וחלפים - כך על פי נתוני משרד המסחר בארה"ב.

בנוסף לנתון המכירות הקמעונאיות, גם מדד המחירים ליצרן נותר ללא שינוי, לעומת צפי כי ירד ב-0.1%, ולעומת עלייה של 0.2% בחודש החולף. זאת, על רקע ירידה בעלויות מחירי הדלק כנגד עלייה במחירי המזון.

נזכיר כי מדד המחירי ליצרן עלה בחודש יולי ב-0.1% - תוך שהוא סוגר חודש תשיעי ברציפות של עליות. מחירי הדלק בחודש אוגוסט נפלו מזה החודש השלישי ברציפות בכ-1%, בעוד מחירי המזון עלו ב-1.1%.

בשעה 17:00 התפרסם נתון המלאים העסקיים שעלו ביולי ב-0.4% כצפוי לעומת עלייה של 0.3% בחודש יוני. המכירות בסקטור העסקי עלו ב-0.7%. המלאי הקמעונאי נותר ללא שינוי ביולי במקביל לעלייה של 0.2% במכירות.

בשעה 17:30 התפרסם נתון מלאי הנפט ומוצריו, שצנח במפתיע ב-6.7 מיליון לחביות, לעומת צפי כי יירד בכ-3.1 מיליון חביות בלבד. זאת, לעומת ירידה של 4 מיליון חביות בשבוע החולף.