אחמדיניג'אד: "מדינה פלסטינית - בדרך לשחרור פלסטין"

בראיון ל"וושינגטון פוסט" מביע אחמדיניג'אד זעם על היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל ■ "האם 300 מיליון תושבי ארה"ב ציונים?" ■ "סנקציות? הכלכלה שלנו משגשגת, בארה"ב יש מיתון"

נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד, מחדש את התקפותיו על ישראל. לאחר תקופה ארוכה, יחסית, שבה נמנע אחמדיניג'אד מהכרזות פרובוקטיביות על ה"ציונים", הוא מנצל ראיון ב"וושינגטון פוסט" לשפוך שוב קיתונות ארס על ישראל ועל תומכיה בעולם המערבי.

בתשובה לשאלה מה דעתו על הדיון בעצרת או"ם לגבי הקמת מדינה פלסטינית והאם הוא תומך במדינה כזו, השיב אחמדיניג'אד: "אני מקווה שזה יקרה מהר מאוד וזו תוכל להיות נקודת ההתחלה. זו צריכה להיות תחילת השחרור של כל אדמת פלסטין. האומה הפלסטינית התקיימה לפני שאורחים בלתי רצויים עם נשק פלשו לפלסטין".

- מדוע אתה מגנה דרך קבע את ישראל, בעוד שאתה מצהיר על רצונך לשתף פעולה עם המערב?

אחמדיניג'אד: "אם מישהו מגנה תוקפנות, כיבוש, זה רע? והמשטר הציוני תמיד עושה אותו דבר. הם הורסים בתים ומוחקים אותם מעל פני הקרקע. הם חוללו כמה מלחמות גדולות. הם מוסיפים לרצוח ולהטיל אימה על אנשים. הם מוסיפים לנקוט מדיניות של כפיה נגד מדינות אחרות, לרבות איראן".

"אני חושב ששאלה חשובה, שחייבים למצוא לה תשובה, היא, מדוע כל הממשלים בארה"ב תומכים תמיד במשטר הציוני?" - אמר נשיא איראן. "הרי ארה"ב מרוחקת 10 אלפים ק"מ מפלסטין. מדינות אחרות באזור מתנגדות לציונים. אבל ארה"ב ובעלות בריתה באירופה מוסיפות לתמוך במשטר הציוני. מדוע? מה היחסים בין שתי המדינות האלה? בארה"ב 300 מיליון תושבים וכל האוכלוסיה הזו תוקרב על מזבח האינטרסים של כמה מאות ציונים".

"(הציונים) הם קבוצה נוראה, קבוצה שמטילה אימה, הקבוצה שמאחורי מלחמות העולם הראשונה והשניה", הוא אומר. "בכל מקום שבו יש מלחמה או עימות, הקבוצה הזו נמצאת מאחורי המלחמה הזו. זו הקבוצה שגורמת לארה"ב להצטייר באופן עגום כל כך לפני העולם. האם 300 מיליון התושבים בארה"ב ציונים? האם עשיתם אי פעם משאל עם בארה"ב כדי לבדוק האם האנשים האלה באמת רוצים לתת את המשאבים וכספי המיסים שלהם לכמה רוצחים? אנחנו מתנגדים למעשי רצח וטבח. אנו מתנגדים לכיבוש".

בנושא אחר אמר אחמדיניג'אד, כי הכלכלה באיראן משגשגת, בניגוד לכלכלות של ארה"ב ומדינות מערביות אחרות, שמובילות את משטר הסנקציות נגד איראן בגלל מאמציה להעשיר אוראניום.

"אלה שאוכפים עלינו סנקציות צריכים עתה להתמודד עם מיתון כלכלי", אמר אחמדיניג'אד. "הם יצרו בעיות לעצמם מפני שלנו יש כלכלה גדולה". הוא התייחס בביטול לדיווחים על קרע רציני בינו לבין האייתאללה עלי חמייני, המנהיג הדתי העליון באיראן. "האם אתם יכולים למצוא שני אנשים בעולם שמסכימים על כל דבר?", השיב.