הבנק המרכזי באירופה ילווה דולרים לשני בנקים באירופה

"קרנות רבות בארה"ב הפסיקו להשקיע בבנקים באירופה, אני לא אהיה מופתע אם הביקוש ללוות דולרים מה-ECB תגדל בימים הקרובים"

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) הודיע היום (ד') כי ילווה דולרים אמריקנים לשני בנקים באירופה כבר מחר - כך דיווח היום סוכנות הידיעות "בלומברג". מדובר בסימן לכך שאותם בנקים התקשו לרכוש דולרים בשוק.

ה-ECB הקציב לטובת התוכנית 575 מיליון דולר שיעביר לבנקים תוך 7 ימים בריבית קבועה של 1.1%. מדובר בפעם הראשונה שה-ECB נאלץ להלוות לבנקים דולרים היה ב-17 באוגוסט כשהדולר עמד על 1.3625 דולרים לאירו. עם זאת, דובר הבנק המרכזי הכחיש אז את מתן ההלוואות.

סטפן גלו, בכיר בחברת Schneider Foreign Exchange אמר כי "קרנות אמריקניות רבות הפסיקו להשקיע בבנקים באירופה, אני לא אהיה מופתע אם הביקוש ללוות דולרים מה-ECB תגדל בימים הקרובים".

נציין כי קרנות אמריקניות מנסות בתקופה האחרונה להוריד את אחזקותיהם בבנקים באירופה על רקע החששות מיציבות הגוש.

מוקדם יותר היום סוכנות הדירוג הבינלאומית, מודי'ס, חתכה את דירוג האשראי לטווח הארוך של שני בנקים בצרפת: Societe Generale ו-Credit Agricole's .

מודי'ס הורידה את הדירוג של הבנק Credit Agricole's ל-(C) לעומת הדירוג הקום של C+, "דירוג זה מתאים יותר לבנקים עם החשיפה הגבוהה לכלכלת יוון", הודיעו במוד'יס. דירוג הבנק Societe Generale SA ירד בדרגה אחת ל-Aa2 מדירוג של Aa1, דירוג הבנק לטווח הארוך ירד ל-Aa3.