טרכטנברג: "אין המלצות סופיות; סבלנות"

פרופ' טרכטנברג מגיב לראשונה על חשיפת מסקנות הביניים של הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי ■ מסרב להתייחס ל"הערכות ושמועות" ומציע להמתין להמלצות הסופיות עד סוף החודש ■ מבהיר: הצעדים עליהם אמליץ יהיו ל-5 שנים

פרופ' מנואל טרכטנברג מגיב היום (ה') לפרסום המלצות הביניים של הוועדה בראשה עמד, אשר גררה תגובות נזעמות מצד מנהיגי המחאה החברתית שדחו את ההמלצות ואמרו כי ימשיכו במחאה. בפוסט בבלוג וסרטון שהעלה היום טרכטנברג באתר יו-טיוב הוא פונה לציבור בבקשה להמתין להמלצות הסופיות שלו.

"לצערי אנו עדים בימים האחרונים לגל מתגבר של הפצת הערכות ושמועות, שלכאורה אמורות לשקף את המלצות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי", אומר טרכטנברג. "אין עדיין המלצות סגורות ומוסכמות כלשהן ונראה לי שכיו"ר הוועדה אני היחיד המוסמך להגיד זאת. אנחנו נמצאים עדיין בישורת האחרונה של עבודה מקצועית מאומצת, בלוח זמנים בלתי אפשרי. אני מודיע כאן שבמהלך השבוע הבא הוועדה תתכנס לשתי ישיבות מרתוניות על מנת לקבל החלטות. אז ורק אז אפשר יהיה לדבר על המלצות".

טרכטנברג סירב להתייחס לפרסומים על המלצות הביניים אך הבטיח שההמלצות הסופיות שלו יכללו "כלים בתחום החינוך בגילאים הצעירים, פרק משמעותי בתחום הדיור ובתחום יוקר המחיה ושינוי מרחיק לכת בתמהיל המסים. הכל מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב".

הוא אותת כי הרפורמות עליהן ימליץ ייארכו שנים: "אני משוכנע שהמשאבים שיופנו לכך במהלך חמש השנים הקרובות - יהיה בכוחם כדי לחולל מהפך".

"אני מציע לכולנו להתאזר בסבלנות", הוסיף טרכטנברג. לידיעות קשורות בנושא זה:

המלצות הביניים של ועדת טרכטנברג נחשפות

דפני ליף על המלצות טרכטנברג: "לא בשביל זה הקמנו אוהלים"

איציק שמולי: "דוחים המלצות טרכטנברג; המחאה תימשך"

ח"כ שלי יחימוביץ': "לנתניהו אין תשובה הגונה לחברה הישראלית"<