ביה"ד לעבודה סירב להוציא צו זמני נגד ההסכם עם הרופאים

הרופאים טענו כי ההסתדרות הרפואית ייצגה את הרופאים באופן "בלתי הולם", אולם השופט מיכאל שפיצר ציין כי הוא מתרשם מרצינות ההסכם הקיבוצי ■ דיון נוסף נקבע ל-6 בנובמבר

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה היום (ה') את הדרישה של ועדי הרופאים בבתי-החולים איכילוב, מאיר, רמב"ם ואברבאנל, להוציא צו זמני שימנע את כניסתו לתוקף של ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות הרפואית למדינה.

השופט מיכאל שפיצר קבע דיון נוסף רק ל-6 בנובמבר, זאת לאחר שלא מצא כנראה ראיה של ממש בטענה כי ההסתדרות הרפואית ייצגה את הרופאים באופן "בלתי הולם" המחייב הוצאת צו דחוף בעניין.

העותרים טענו כי חברי מזכירות הארגון חתמו על ההסכם לאחר שראו מצגת עם עיקרי ההסכם, ולא את ההסכם עצמו.

השופט שפיצר מתח ביקורת על באת-כוחם של העותרים, עו"ד סיגל פעיל ממשרדו של אריאל שמר, בשל מה שכינה "הלשון הצינית והמזלזלת בה בחרו המתנגדים להסכם לנסח את הבקשה".

בעתירה נאמר בין היתר כי "התוצאות המבישות של ההסכם הן פרי הבאושים של האופן הרשלני בו ניהלה ההסתדרות הרפואית את המשא-ומתן".

השופט שפיצר ציין מצידו כי הוא התרשם דווקא כי ההסכם "מאוד מקיף בהתייחסות שלו", וכי הוא לא מכיר מקרה קודם בו בוטל הסכם קיבוצי במסגרת בית הדין. עוד הוא העיר כי לא ייתכן שכל קבוצת עובדים תבקש לבדל את עצמה מהארגון היציג שלה.

לדברי שפיצר, "ההסכם חתום ורשום. ביטול הסכם קיבוצי הוא דבר שאין לו תקדים. אני מבקש למשוך את מכתבי ההתפטרות ולהגיש כתב תביעה רגיל ולקיים דיון מעמיק. נקבע לוחות זמנים מהירים לתיק הזה, ונקיים דיון מעמיק, אך גם על הרופאים להוכיח רצון טוב. החרב המתהפכת של מכתבי התפטרות מפריעה מאד לדבר על משהו".

באת-כוח העותרים, עו"ד סיגל פעיל, אמרה כי הדבר יישקל, וכי היא מבקשת "צעד בונה אמון גם מצד המדינה, למשל לעצור את רישום ההסכם הקיבוצי".

בנוסף, השופט שפיצר קרא לצדדים להמשיך להידבר, ללא קשר להמשך ההליך.

הדיון לווה בצעקות רבות מצד רופאים מהמרכז, בהם גם בכירים. גורמים שנכחו במקום טענו כי מעולם לא ראו רופאים שמתנהגים בצורה כל-כך בוטה, שהזכירה לעתים התנהגות במגרשי כדורגל.

המתמחים נערכים לסיבוב שני

בתוך כך ל"גלובס" נודע כי המתמחים ממרכז הארץ מתכננים מספר "צעדים אגרסיביים" החל מהשבוע הבא ואולי כבר במהלך סוף השבוע, לאחר שנעלמו מסדר היום בשבוע האחרון.

את המתמחים מלווה יועץ התקשורת רונן צור, שידוע בקו האגרסיבי שלו. בדומה למנהלי בתי-החולים, גם צור מנסה להפעיל לחץ אישי על ראש הממשלה בנימין נתניהו.