אכזבה באירופה: "ההחלטה על סיוע ליוון - רק באוקטובר"

ז'אן-קלוד יונגר, ר"מ לוקסמבורג והעומד בראש הוועידה, אמר את הדברים במסגרת פגישת הפסגה של השרים בפולין ■ בינתיים, נמשכים הדיונים בין השרים ונגידי הבנקים המרכזיים

"ההחלטה על הענקת הסיוע הנוסף לממשלת יוון במסגרת תוכנית החילוץ שגובשה לה בשנת 2010, תתקבל בחודש אוקטובר", אמר ז'אן-קלוד יונגר, ראש ממשלת לוקסמבורג והעומד בראש ועידת שר האוצר של האיחוד האירופי. יונגר אמר את הדברים היום (ו') במסיבת עיתונאים שקיים בין פגישות שרי האוצר ונציגי הבנקים המרכזיים, המתכנסים בסוף השבוע בפולין.

יונגר, המנהל את הדיונים בסוף השבוע הקרוב, אליהם הצטרף גם שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר, הדגיש כי "יוון לא הצליחה לעמוד בדרישות הצנע של האיחוד האירופי וקרן המטבע כדי לקבל סיוע נוסף", אולם העיר כי "אנו מכירים במאמציה של יוון לעמוד ביעדים הפיסקליים שהוצבו לה".

בהתייחס להתפתחויות מהפגישות עצמן, אמר יונגר כי "חלה התקדמות" בהגעה להבנות באשר לפתרונות האפשריים למשבר החובות, אולם סירב להתייחס לצעדים קונקרטיים אשר ייתכן ויינקטו.

נזכיר כי שר האוצר של אירופה נפגשים היום ומחר עם נציגי הבנקים המרכזיים, בורשה, פולין, כדי לדון בדבר משבר החובות הריבוניים באירופה, בדגש על המשבר ביוון. במוקד הדיונים, צפוייה לעמוד סוגיית משבר החוב ביוון - לאחר שלאחרונה אושרה תוכנית חילוץ בהיקף 159 מיליארד אירו לפני שלושה חודשים. (לסיפור המלא)

כמו כן, צפויים המשתתפים לדון בהיקף הרצוי לקרן החילוץ האירופאית (EFSF), אשר מחזיקה בהיקף מזומנים של 440 מיליארד אירו - סכום שאינו צפוי להספיק, במקרה של "אפקט דומינו" שיתרחש לאחר פשיטת רגל אפשרית של יוון, קל וחומר של כלכלות איתנות וגדולות יותר - דוגמת איטליה וספרד.