בעקבות הצניחה במניית RIM: מנהליה כבר לא מיליארדרים

בעקבות הצניחה בערך המניה, שנפלה ב-19% ביום המסחר האחרון בוול סטריט - איבדו ג'ים בלסיל ומייק לזרידיס, המחזיקים כל אחד בכ-5% ממניותיה, את הזכות להיקרא מיליארדרים

בעקבות הצניחה בערך מנייתה של ריסרץ' אין מושן (RIM ), איבדו ג'ים בלסיל (Jim Balsillie) ומייק לזרידיס (Mike Lazaridis) - בעלי המניות הבולטים בחברה ומנהלים-שותפים בחברה - את תאריהם כמיליארדרים השבוע.

שני המנהלים, המחזיקים כל אחד בהיקף של 5% ממניות יצרנית הבלאקברי, חזו כיצד הצניחה במניית החברה מורידה את החזקותיהם לשווי של 640 מיליון דולר אתמול (ו'), לעומת שווי כולל של 1.9 מיליארד דולר בפברואר.

הצניחה במנייתה של RIM מגיעה לאחר שלושה רבעונים רצופים בהם דיווחההחברה על תוצאות פיננסיות מאכזבות, תוך שהוא מתקשה לעמוד בתחרות בשוק הסמארטפונים מול האייפון והאייפד של אפל. ב-15 לספטמבר דיווחה החברה על עוד ירידה חדה ברווחיה הרבעוניים, על רקע הנפילה במכירות הסמארטפונים והטאבלטים מתוצרתה.

"החבר'ה האלה מתקשים להוציא לפועל", אמר מתיו תורנטון (Matthew Thornton), אנליסט ב-LLC בבוסטון. "הם איחרו להשיק מוצרים חדשים, ופספסו את התחזיות שלהם עצמם. הם לא עושים דבר כדי להבטיח שוול סטריט תזכה לתחרות מתגברת נגד ההגמוניות של אפל וגוגל".

מנייתה של RIM נפלה ב-19% לרמה של 23.93 דולר בנעילה בוול סטריט, במהלך המסחר ביום ו' האחרון. זאת, כאשר מתחילת השנה איבדה המנייה 64% מערכה.