סיטי יקים מרכז מו"פ בארץ; יקבל 93 מ' ש' מענק מהמדינה

סמנכ"ל סיטי העולמית: "אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לייצר חדשנות עבור העסקים שלנו ועבור מדינת ישראל" ■ במשרדי האוצר והתמ"ת מצפים לכניסתם של תאגידים בנקאיים נוספים לארץ

תאגיד הבנקאות העולמי סיטי הודיע היום (א') על הקמת מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) בישראל שייפתח במהלך חודש דצמבר. בבנק כבר עובדים על חיפוש עובדים חדשים מתחום ההיי-טק. סיטיגרופ תקבל מענק של 93 מיליון שקל מהמדינה ב-5 שנים במסגרת התכנית הממשלתית לעידוד תעשיות עתירות הידע בישראל - "יתרון יחסי". נציין כי סיטי בנק פועל ב-140 מדנות בעולם ומשרת 200 מיליון לקוחות.

במסגרת "יתרון יחסי", יינתנו תמריצים למרכזים שיתמקדו במחקר ופיתוח טכנולוגיה מתקדמת שתשרת ותקדם את התעשייה הפיננסית הגלובאלית. במשרדי האוצר והתמ"ת מצפים לכניסתם של עוד תאגידים בנקאיים במטרה לפתח את ענף הפיננסים בישראל. נזכיר כי בחודש מארס גם הבנק ברקליס קפיטל הודיע על הקמת מרכז מו"פ בארץ.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי "זהו אישור נוסף לעוצמתו של ההון האנושי הישראלי. אני בטוח כי מרכזים אלו הינם הסנונית הראשונה וכי ישראל תמשיך לחזק את מעמדה כמרכז עולמי לחדשנות, פיתוח ומחקר".

סמנכ"ל סיטי העולמית, דון קלאהן, אמר כי "לסיטי יש מרכזי פיתוח רבים בעולם אשר תומכים בעסקיהם הגלובאליים של הקבוצה והיא תוסיף את המרכז בישראל לפורטפוליו כמרכז חדשנות אסטרטגי המתמקד בפיתוח של מוצרים ואפליקציות מתקדמות לשוק ההון. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לייצר חדשנות עבור העסקים שלנו ועבור מדינת ישראל".