סלקום דורשת: לסגור רשת ישנה ותדרים לדור 4

על רשת ה-TDMA יש כיום כמה אלפי מנויים בודדים, שמחזיקים בעיקר מכשירים לרכב

חברת סלקום מבקשת ממשרד התקשורת להקצות לה תדרים לדור הרביעי LTE, ובד בבד מבקשת לסגור את רשת ה-TDMA הישנה שלה.

מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, פנה למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, והדגיש את החשיבות בהקצאת תדרים מהירה לטובת הדור הרביעי, ומדוע העיכובים בהקצאה אינם משרתים את טובת השוק.

"ירידה מתמדת"

הפנייה של מנכ"ל סלקום למשרד התקשורת מעידה על החשיבות שרואה סלקום בצורך בהקצאת תדרים מצד אחד, ובצורך לסגור את הרשת הישנה (TDMA) מצד שני, על מנת שתוכל להשתמש בתדרים שלה לטובת תגבור הרשת הקיימת. על רשת ה-TDMA יש כיום כמה אלפי מנויים בודדים, שמחזיקים בעיקר מכשירים לרכב ומעט מאוד בשימוש פרטי.

תחום התדרים של ה- TDMAאפקטיבי מאוד בעבור סלקום, משום שהוא נמנה עם תחום התדרים הנמוכים, שיעילים מאוד בחדירה לתוך מבנים ובעלי כיסוי רחב מאוד, מה שמאפשר למפעיל סלולרי להשתמש בפחות אנטנות על מנת לכסות תחום שטח נתון. השימוש בתדרים הנמוכים הוא תופעה שמאפיינת את כל המפעילים בארץ.

מסלקום נמסר בתגובה: "החברה פנתה למשרד התקשורת בבקשה לסגירת רשת ה-TDMA בעקבות ירידה מתמדת בכמות הלקוחות העושים שימוש בשירותי רשת זו, לאור התיישנות הטכנולוגיה וחוסר בציוד קצה ומעבר לקוחות לרשת הדור ה-3. נפעל מול הלקוחות הפעילים ברשת להמשך קבלת שירותים באמצעות הרשתות הנוספות של החברה, בהתאם לכללי משרד התקשורת".

משרד התקשורת מסר בתגובה: "המשרד נמצא בעיצומו של תהליך רוחבי ומקיף של טיפול בהקצאת התדרים לטכנולוגיית ה-LTE. מדובר בדיונים סופיים שמקיימים משרדי הביטחון והאוצר לגבי הסכם פינוי תדרים לטובת הכנסת הטכנולוגיה, שלאחריהם תמונה ועדת מכרזים לשם הקצאת התדרים, שתיעשה תוך מתן דגש לקידום התחרות בשוק. סלקום עודכנה על עבודת המטה שמקיים המשרד, ולגבי ההידברות בין משרד התקשורת לבין משרדי הבריאות והגנת הסביבה".