"אני לא מאלה שרואים את סוף העולם - יש הזדמנויות רבות"

גיא דנש מהלמן אלדובי מציע להסתכל על ישראל ברזולוציה של עשור קדימה, ולהירגע ■ בינתיים הוא ממליץ להגדיל את החשיפה המנייתית ל-30%, ומסמן את ההזדמנויות

הטלטלה בשווקים נמשכת, ובשבוע החולף היא באה לידי ביטוי ברמת שיא שלילי של המעו"ף זה כשנתיים, כשחצה כלפי מטה את רמת ה-1,000 נקודות בתחילתו.

בסיכום שבועי אמנם נרגעה ההיסטריה מעט, והמדד המוביל השיל רק פחות מ-1% מערכו, אולם חוסר הוודאות בשווקים עדיין גדול, ונראה כי התנודתיות והעצבנות ימשיכו לאפיין את המסחר לפחות בזמן הקרוב.

למרות זאת, בבית ההשקעות הלמן אלדובי ממליצים על נתח מנייתי גדול יחסית בתיק ההשקעות, העומד על 30%.

תחת הסיסמה: "כשהדם זורם ברחובות זה העיתוי לקניית נכסים איכותיים במחירים זולים", מנהל ההשקעות גיא דנש מסביר, כי "לאחר שהמעו"ף ירד בכ-300 נקודות מתחת לרמת שיא כל הזמנים שאליה הגיע באפריל, הזדמנויות בעת הנוכחית קיימות באופן רוחבי בבורסה, וזה הזמן לאסוף סחורה".

60% מהנתח המנייתי דנש ממליץ להשקיע בשוק המקומי, והיתרה בשוקי חו"ל, בנטייה לשווקים במדינות מתפתחות.

את ההשקעה בחו"ל דנש מעדיף לבצע באמצעות מדדים, בזכות התמחור הנוח, ומבין השווקים הזרים דנש מציין כי כ-10% מהנתח המנייתי בחו"ל כדאי להשקיע בשווקים מתעוררים דוגמת רוסיה, ברזיל, וייטנאם וקמבודיה, "שנותנים פלפל לתיק, וקיימת בהם יכולת התאוששות גבוהה".

בארץ: דלק אנרגיה

בשוק המקומי, בין המניות המומלצות של דנש נכללת דלק אנרגיה , שמרכזת עניין בשבועות האחרונים על רקע ניסיונות בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, למחוק אותה מהמסחר באמצעות מתן יחידות השתתפות של השותפויות הבנות "אבנר ו"דלק קידוחים".

דנש מציין כי הלמן-אלדובי היה הגוף היחיד שיצא בצורה פומבית נגד הצעה, זאת משום ש"חשבנו שהחזקה באנרגיה עדיפה ביחסים שהקבוצה הציעה, מאשר החברות למטה. למרות כל הסיכונים, עם הכותרות הנוגעות לבעיות אפשריות בקפריסין וענייני רגולציה, אנחנו מאוד מאמינים בתחום ובחברה הזו".

מבין ההמלצות המנייתיות של דנש בולטת מניית חברת הביומד פלוריסטם, שערכה זינק מתחילת השנה ביותר מ-50%, לשווי חברה של כ-380 מיליון שקל, לעומת יתר המניות המומלצות שלו, שמתחילת השנה רושמות תשואה שלילית דו-ספרתית משמעותית.

דנש מציין, כי "פלוריסטם היא חברה עם פוטנציאל אדיר. אנחנו לא מפחדים מירידות שם, משום שזו אחזקה אסטרטגית שאמורה לתת עודף תשואה לאורך שנים".

הזדמנויות, לפי דנש, קיימות גם בשוק האג"ח הקונצרניות, וזה הרכיב הנוסף המשמעותי בפיזור ההשקעה שלו, המהווה 45% מסך התיק - שני שלישים ממנו באפיק צמוד מדד והיתר באפיק שקלי.

הזדמנות באי.די.בי

דנש מזהה הזדמנויות בסדרות אג"ח בדירוגים גבוהים, ואחת מהדוגמאות שהוא מספק היא אי.די.בי אחזקות סדרה ד'.

לדבריו, "כולם יודעים שהסיפור של אי.די.בי עם מניות בנק קרדיט סוויס הוא כואב. אבל נוחי דנקנר הוא הלווה הגדול ביותר במשק, עם מגוון חברות גם בתעשייה המסורתית, שמייצרות תזרים מזומנים חזק, וכשנייר כזה נחתך כמעט בחצי, זו בהחלט הזדמנות".

אפיק האג"ח הממשלתיות בתיק של דנש עומד על 20%: 15% שקלי בריבית קבועה ו-5% צמודות מדד. דנש ממליץ לשמור על רכיב מזומן ושווה מזומן לצורך ניצול הזדמנויות שאותן הזכיר קודם, ולצורך כך, מח"מ האג"ח הממשלתיות שלו בתיק הוא לטווח קצר ובינוני.

5% נוספים מקדיש דנש לסדרות אג"ח במדינות מתפתחות, בין היתר אלה שהוזכרו קודם, ומציין: "אני מרגיש נוח עם השקעה זו משום הפיזור הרב של השקעה בעשר מדינות לפחות, המספק פיזור מט"חי וגיאוגרפי בתשואה של 7%-8%, כך שגם אם קורה משהו דרמטי באחת המדינות, יש מדינות אחרות שיספקו לכך גיבוי".

בעניין התנודתיות המאפיינת את המסחר וחוסר הוודאות להמשך, דנש מציין כי "כולנו עסוקים בראייה הצרה, ברזולוציה של היום-יום, אולם אם נצליח לקחת צעד אחורה ולהסתכל על מדינת ישראל ברזולוציה של שנה ואף של עשור, ניתן לראות את התקדמותה הכלכלית המרשימה של המדינה, הנשענת על ענפי משק חזקים, יצוא איכותי ויציב והון אנושי מצוין. המחאה היא במקום, ויש עוד מקום להרבה התייעלויות, אבל אנחנו משק צעיר ומדינה צעירה ומצבנו טוב. אני לא מאלה שרואים את סוף העולם".

ההמלצות של גיא דנש
 ההמלצות של גיא דנש

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך