אקירוב: "ניתן לבנות 50 אלף דירות במחיר של 700 א' שקל"

איש העסקים בראיון גלוי בגל"צ לקראת פרסום המלצות ועדת הריכוזיות: "המשפחות העשירות היום לא יהיו קיימות בעוד 10 שנים" ■ "מאגר 'לוויתן' לא יפותח בגלל המלצות ששינסקי"

אלפרד אקירוב, מאנשי העסקים הבולטים בישראל ומי שמתפאר ב"נכסים המניבים ב-200 מיליון שקל בשנה", מתייחס היום (ב') לראשונה להמלצות ועדת הריכוזיות ואומר בראיון לגלי צה"ל כי אסור להחיל את המלצות הוועדה באופן רטרואקטיבי, כלומר יש לאפשר למשפחות הטייקונים להיחלש מעצמן ולהחיל את המלצות הוועדה על עסקאות שיבוצעו בעתיד.

"אין לי שום בעיה עם שום החלטה, יש לי בעיה עם החלטות רטרואקטיביות", אמר אקירוב. "כל המשפחות הללו שמדברים עליהן לא קנו שום דבר ללא אישור הרגולטור. לפני 10-15 שנה הייתה משפחת שלטת אחת - רקנאטי. היום, ברוך השם, יש 15 משפחות. כולן לא יהיו קיימות בעוד 10 שנים כי הדור השני ימכור את הנכסים. המשפחות הללו לא נשארות לעד".

אקירוב התייחס להמלצת ועדת הריכוזיות להפריד בין החזקות ריאליות להחזקות פיננסיות ואמר: "זה נכון, מי שמחזיק חברה פיננסית לא צריך להחזיק חברה עסקית - אבל לא רטרואקטיבית. גם החלטות ועדת ששינסקי באופן רטרואקטיבי ועובדה שהיום אין בנק שיממן את פיתוח מאגר הגז 'לוויתן'. אז מה יקרה? מאגר 'לוויתן' לא יפותח ויימכר לידיים זרות כמו הסינים ואז אני רוצה לראות מה המדינה תעשה".

לעיקרי המלצות ועדת הריכוזיות - לחצו כאן

אקירוב ביקר את הממשלה וטען כי היא לא מסוגלת לקבל החלטות אופרטיביות, גם בתחום הנדל"ן: "את נושא הדיור אפשר לפתור תוך 5 דקות בהחלטות נכונות. ניתן לבנות 50 אלף דירות ב-600 אלף שקל ולתת עוד 100 אלף שקל רווח לקבלנים, כלומר 700 אלף שקל לדירה. ב-700 אלף שקל כל אדם בישראל יכול לקנות דירה. יש למדינה קרקעות".

שעה ששאר המשפחות העשירות בישראל נמנעות מלצאת לתקשורת ונכנסות למעין "כוננות ספיגה", אקירוב מדבר בגלוי על עסקיו וגם מביע תמיכה בהעלאת המס על העשירים.

כאשר נשאל על האירועים המפוארים שעורכות המשפחות העשירותף על מכוניות הפאר, אחוזות הענק וניקור העיניים, אמר: "אני נוסע באאודי וגם כל שרי הממשלה נוסעים עם אאודי. אם אני מנקר עיניים, כולם מנקרים עיניים. כל השמחות המשפחתיות שלי צנועות ואתם לא תקראו על זה בעיתונות. זה עניין של אופי. מקובל עלי גם שיטילו על העשירים מס יותר גבוה - אבל לא רטרואקטיבי. אם יטילו עלי 10% מס הון אני אברח מהארץ? אני ממילא לא עובד פה ובא לפה רק לסופי שבוע. אני מת לעבוד פה אבל איך אפשר לעבוד פה עם כל הרגולציה? אני עובד במערב אירופה, איפה שיש חוק ושלטון ומכבדים את ההון שבא לפתח את הכלכלה".