העליון התיר לפושט רגל לטוס לאומן לקברו של הרבי נחמן

חייב הנמצא בהליך פשיטת-רגל הורשה לנסוע לקברו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה, אם עלות נסיעתו תמומן מתרומות של חברי קהילתו בהוד-השרון

‎‎חייב הנתון בהליכי פשיטת-רגל יוכל לנסוע לאוקראינה בראש השנה ולעלות אל קברו של הרבי נחמן מברסלב, אם עלות נסיעתו תמומן מתרומות של חברי קהילתו בהוד-השרון - כך קבעה אתמול (א') שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בהחלטתה לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוציא לחייב בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה במסגרת הליכי פשיטת-רגל.

לפני כחודשיים פנה אבידן לבית המשפט המחוזי, בבקשה לבטל למשך כ-10 ימים את הצו, כדי לאפשר לו להשתטח על קברו של הרבי נחמן. לדבריו, מאז נקלע להליכי פשיטת-רגל הוא חזר בתשובה והצטרף לקהילת חסידי ברסלב בהוד-השרון, ובני קהילתו מוכנים לממן את הוצאות טיסתו ושהייתו באומן באמצעות תרומות.

‏השופט שאול מנהיים דחה את בקשתו, בנימוק כי לא מדובר בנסיעה חיונית לחו"ל. "חסידות ברסלב התקיימה דורות רבים, שבמהלכם לא התאפשר לחסידיה להגיע לאוקראינה, ולא שמעתי שנפגעה אמונתם בשל כך", כתב השופט.

בבית המשפט העליון התברר כי בניגוד למסקנתו של המחוזי, אבידן עומד בכל חובותיו במסגרת הליכי פשיטת-רגל, משלם בקביעות ומגיש דוחות לפי צו כינוס הנכסים. ואולם הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי) עמד בהתנגדותו לבקשת החייב לאפשר לו לנסוע, ואמר כי "עוד נכונו לחייב ימים טובים אחרים, בהם יוכל לצאת כרצונו ולבקר בקברו של הרבי נחמן מברסלב".

‏השופטת חיות החליטה לבטל את ההחלטה ולאפשר לחייב לנסוע בראש השנה. לדבריה, התברר כי קביעת המחוזי, ולפיה החייב אינו עומד בחובותיו - יסודה בטעות. בנוסף ציינה כי חברי קהילתו הם אלה שיישאו בהוצאות הנסיעה, ואבידן עצמו התחייב להמציא בטוחות נוספות שיבטיחו את חזרתו. ‏‎‎‏(רע"א 6538/11).