סקר בארה"ב: 45% לא שמעו מעולם על הקופונים היומיים

18% טענו כי הקופונים אינם זמינים באזור מגוריהם ■ לפי תחזיות, ההכנסות משוק הקופונים צפויות להגיע ל-2 מיליארד דולר השנה ול-4.2 מיליארד דולר ב-2015

בתקופה האחרונה רבו הדיווחים על כך ששוק הקופונים בארה"ב איבד מעט את המומנטום שלו. גרופון הלכה לאיבוד עם תוכניות ההנפקה שלה ופתחה חלון לעבר ההתנהלות הפיננסית הקלוקלת שלה ותהיות על היכולת האמיתית להרוויח בשוק הזה. אבל סקר שערכו אוניברסיטאות רייס וקורנל בארה"ב מציג תמונה אופטימית יותר.

על-פי הסקר, 45% מהאמריקנים עדיין לא נחשפו כלל לתעשיית הדילים היומיים ולא שמעו על הצעות הקופונים. בנוסף, 18% טענו כי הקופונים אינם זמינים באזור מגוריהם.

נתונים אלה, שמסתמכים על סקר בקרב אלף גולשי אינטרנט בארה"ב, אמורים להסב נחת לחברות כמו גרופון, livingsocial ואחרות, שחששו כי הן הולכות וממצות את הפוטנציאל של הקופונים בארה"ב.

גרופון גם יכולה להתעודד מהעובדה שרק 1.5% מהמשיבים בסקר טענו כי הם הפחיתו את המעקב שלהם אחר הדילים של גרופון לעומת התדירות בעבר.

עוד עולה מהסקר כי רק 13% מהמשתמשים הכבדים של הקופונים הצהירו כי הם רוכשים פחות קופונים מהכמות אליה התרגלו בעבר, ו-8% בלבד מגלים חוסר עניין בדילים המוצעים להם.

תחזית שפרסמה חברת המחקר BAI/Kelsey בשבוע שעבר הראתה כי ההכנסות משוק הקופונים צפויות להגיע השנה ל-2 מיליארד דולר. ב-2015 צפויות ההכנסות לעלות ל-4.2 מיליארד דולר, לעומת 873 מיליון דולר אשתקד - זינוק של 380%.

הקופונים של גוגל בדרך לאירופה

גוגל, שנכנסה לשוק הקופונים לאחר שהצעתה לרכוש את גרופון נדחתה על הסף, ממשיכה לחקות את צעדיה של ענקית הדילים היומיים. בסוף השבוע השלימה גוגל את הרכישה השלישית שלה בתחום הקופונים, כשהפעם מדובר באתר גרמני בשם DailyDeal, המציעה דילים בגרמניה, אוסטריה ושוויץ. תנאי העסקה לא פורסמו.

לדברי אחד ממייסדי האתר, פביאן היילמאן, הפעילות של האתר באוסטריה מובילה על הפעילות המקומית של גרופון במדינה. החברה מעריכה כי הכנסותיה השנה יעמדו על 40 מיליון אירו.

רכישת אתר הקופונים הגרמני עשויה לפתוח דלת לענקית החיפוש להיכנס לשוק הדילים היומיים באירופה ולהרחיב את עסקיה בתחום מחוץ לארה"ב. עסקה זו מצטרפת לרכישה שעשתה החברה בתחילת אוגוסט של Dealmap ורכישת Zave Networks בתחילת ספטמבר.

רכישות אלה אמורות לסייע לגוגל לייצב את שירות הקופונים שלה Offers, שלפי אתר האגרגציה Yipit סבל מירידה של 23% בהכנסות בחודש אוגוסט לעומת יולי. זאת, על אף שנרשמה עלייה של 22% במספר הדילים היומיים המוצעים באתר.