חלל תקשורת: הודיעה על תקלה בלוויין - וקרסה 7% בת"א

חלל תקשורת דיווחה על ירידת מתח במצבר בלוויין "עמוס 3" ■ החברה בוחנת מתווה תפעולי להפעלה תקינה של הלוויין, אולם הזהירה: "אין וודאות כי די בפתרון זה"

חברת חלל תקשורת , בה מחזיק שאול אלוביץ' באמצעות יורוקום, דיווחה היום (ב') לבורסה בת"א כי התרחשה תקלה במצבר בלוויין "עמוס 3" - במסגרתה אובחן שמתח המצבר ירד, ככל הנראה עקב תקלה בתא שני מתוך 26 תאים, הקיימים בו.

מחלל תקשורת נמסר כי התקלה אותר בזמן אקליפס, תופעה המתרחשת פעמיים בשנה לתקופה בת 42 ימים (בכל פעם), במסגרתה הלוויין והפאנלים הסולאריים המספקים לו אנרגיה חשמלית מוסתרים בחלק מהיממה מהשמש לזמנים הולכים וגדלים (עד כ-72 דקות בשיא). יש לציין כי במהלך שעות האקליפס פועל הלוויין באמצעות המצבר בלבד.

על-פי דיונים שקיימה החברה עם מומחי התע"א, יצרנית הלוויין, יש להפחית את העומס על המצבר בזמן אקליפס - כאשר החברה תכננה מתווה תפעולי היאפשר הפעלה תקינה של הלוויין. אולם, ציינה כי "יש לציין שאין וודאות כי די במתווה זה, וייתכן שהחברה תידרש לנקוט צעדים תפעוליים אחרים".

ב-1 לספטמבר 2011 הודיעה חלל תקשורת כי תוקנה התקלה שנתגלתה באחת מיחידות הלוויין "עמוס 5", ושיגור הלוויין יתקיים כמתוכנן בדצמבר 2011. חלל תקשורת מפעילה כיום את לווייני "עמוס 2" ו"עמוס 3" ומספקת שירותי תקשורת ושידור ברחבי העולם לצרכנים פרטיים, חברות ומוסדות שונים. החברה מתכננת לשגר גם לוויין נוסף - "עמוס 4" - במהלך שנת 2012.