טורקיה: נשלח ספינות קרב לקידוח של נובל אנרג'י בקפריסין

מנהל בכיר בנובל אנרג'י לרויטרס: תהליך הקידוח החל וזה לא משנה כל כך אם הקידוח עצמו יתבצע היום, מחר או באחד הימים הבאים ■ טורקיה, שיש לה שליטה בצד הצפוני של האי: כל תגלית מסחרית מול חופי קפריסין שייכת גם לנו

טורקיה ממשיכה לאיים. היום איים שר האנרגיה הטורקי כי הקידוח המתוכנן של נובל אנרג'י מול חופי קפריסין הוא "פרובוקציה" ואמר כי ספינות הצי הטורקי יצאו לים במטרה לעצור את הקידוח.

מנהל בכיר בנובל אנרג'י המעורב בהכנסות לקידוח אמר לסוכנות רוייטרס כי תהליך הקידוח החל וזה לא משנה כל כך אם הקידוח עצמו יתבצע היום, מחר או באחד הימים הבאים. טורקיה, שיש לה שליטה בצד הצפוני של האי, טוענת כי כל תגלית מסחרית מול חופי קפריסין שייכת לשתי הקהילות (לקפריסין היוונית וקפריסין הטורקית).

הבוקר דיווחנו כי חברת נובל אנרג'י האמריקנית החלה בביצוע הקידוח בבלוק 12 בקפריסין. בתחילת החודש איימה ממשלת טורקיה כי תפעיל את הצי הטורקי נגד קפריסין אם זו תבצע את תוכניותיה לקדוח במקום, ואולם נובל שותפתה של קבוצת דלק במאגרי הגז של ישראל החלה בקידוח כבר היום (ב'), עשרה ימים לפני המועד האחרון שנקבע בהסכם בינה לבין שלטונות קפריסין.

"אפשר לומר שספינות הצי שלנו ילוו את הספינות שיבצעו את הסקר הסייסמי בים השייך לחלק הטורקי של קפריסין, ואנחנו מתייחסים לאי כולו כיחידה אחת", אמר השר הטורקי.

נציגי האיחוד האירופאי, שקפריסין היא חברה בו, קראו היום לשני הצדדים לגלות איפוק. זאת לאחר שטורקיה איימה כי תשהה את הקשרים שלה עם האיחוד אם קפריסין תמונה לנשיאת האיחוד בחודשים הקרובים.